לא נרפה! • ההורים כותבים למאיר רובינשטיין

הולכי רכיל מפיצים שמועות כזב, לפגוע בהורים ובכך למנוע מהילדים הרכים את המגיע להם בזכות ולא בחסד • תלונות פיקטיביות במשטרה והאשמות שווא מהזן הנמוך והגרוע ביותר

קרוואן בחינוך המיוחד של ביתר עילית
קרוואן בחינוך המיוחד של ביתר עילית

בחודשים האחרונים, מאז החליט "ועד ההורים" לצאת במאבק להצלת ילדי החינוך המיוחד בביתר עילית, הם סופגים מהכפשות, תלונות פיקטיביות במשטרה והאשמות שווא מהזן הנמוך והגרוע ביותר.

הולכי רכיל מפיצים שמועות כזב שהצד השווה של כולן הוא לשון הרע ורכילות שאין בינם לבין המציאות כלום ומטרתם להרתיע, לפגוע בהורים ובכך למנוע מהילדים הרכים את המגיע להם בזכות ולא בחסד.

לפי הנחיית גדולי ישראל שעימם אנו נועצים, לא נשיב למשמיצים – 'הנעלבים ואינם עולבים עליהם הכתוב אומר כצאת השמש בגבורתו' – אך אנו נערכים – באישור רב ובלית ברירה – לאפשרות שניאלץ לתבוע אותם במטרה לעצור את ההכפשות. אבל זו הבעיה הקטנה שמטרתה להסיט אותנו מהדרך. זה לא יצליח: נתמקד במאבק שלנו למען ילדי החינוך המיוחד. לא נרפה ממנו, 'בכל מאודך ובכל נפשך'.

והנה נמסר לנו כי אנשי מדון מתעתדים לצאת לפעולות נקם בשל המאבק אליו יצאנו, אחרי עשרות מפגשי הידברות שלא צלחו ולאחר 5 שנים שבהם התקציבים אינם מועברים לילדים המיוחדים, שממשיכים ללמוד בכל תקופת הזמן הזו בקראוונים.

רבותי,

המאבק הזה הוא מאבק של אין ברירה, של להיות או לחדול. המאבק הזה הוא על הילדים שלנו. הילדים הטהורים של כולנו; ילדי החינוך המיוחד בביתר וגם מחוצה לה. הגישה כלפי ילדי החינוך המיוחד וזכויותיהם חייבת להשתנות מן הקצה אל הקצה.

העובדה כי דווקא במגזר הכללי, שאינו שומר תורה ומצוות, מטפחים את ילדי החינוך המיוחד ומעניקים להם זכויות יתר – ומנגד בביתר עילית הילדים הללו מוזנחים בידי העירייה ומקופחי זכויות: הם לומדים שנים ארוכות בקרוואנים עלובים ומעופשים והתקציבים שלהם נותרים בקופת העירייה – היא אות קלון וחילול השם!

דווקא אצלנו במגזר שכולו חסד, המלא בעשרות ובמאות ארגוני חסד וגמ"חים למיניהם ליהודים ושאינם בני ברית – ילדי החינוך המיוחד הם סרח עודף? מתעמרים בהם רק בגלל שאין להם כוח פוליטי מאורגן? משום שהוריהם אינם מקהילה אחת מאורגנת – אלא ממגוון של קהילות ועדות קדושות?

וזאת למודעי!

אין בדעתנו להיכנע לטרור המופעל עלינו. כהורים אנו מבטיחים שלעולם לא נפקיר את ילדינו. אנו פונים מכאן בקריאה פומבית אל ראש העיר ר' מאיר רובינשטיין, להצטרף אלינו במאבק לשינוי הגישה לילדי החינוך המיוחד.

שנים ארוכות שאנו מתחננים אליך והנה הגיעו מים עד נפש. כל דמי הילדים זועקים אלינו מן הקרוואנים. כמה זמן אפשר להבליג שילדים חוזרים הביתה בוכים שילדים אחרים פוגעים בהם? תקצר היריעה מפירוט כל הסיפורים מסמרי השיער של הורים שסובלים בבית ושנתם נודדת, בגלל ילדים שלא מטופלים.

חבל שנדרשנו להגיע לזה. בושה וכלימה היא לעיר ביתר, שילדיה האומללים ובני משפחותיהם זוכים לקיתונות של בוז והשמצות מאנשים המציגים את עצמם כתומכים שלך.

ר' מאיר! אנו קוראים לך לגלות אחריות ציבורית ולתת לילדים את המגיע להם בצורה מכובדת ועניינית. תהיה זו בושה גדולה לכולנו אם שופטי בג"צ הם יהיו אלו שיורו לך לתת לילדים את המגיע להם.

בשם ההורים אנו קוראים לך רגע לפני, התעשת!

אין לנו ספק שההחלטה האמיצה שלך להפסיק את הפגיעה בילדים של כולנו, תביא ברכה לעיר כולה ושינוי גישה ביחס הציבור החרדי לילדים אלו. פנינו להבנה כאילו אין מאבק ופנינו למאבק כאילו אין הבנה.
בהחלטתך ניתן לסיים את הפרשה ברגע ולתת לילדינו את המגיע להם ביושר.

והלוואי שתבחר בדרך השלום והצדק.

ר' מאיר! הבה ונפתח דף חדש. לא למעננו, אלא למענם! העזרה והזכות של אותם ילדים תלווה אותך בעלמא הדין וגם לאחריו. אנו בטוחים בכך. ויפה שעה אחת קודם.

השארת תגובה