לראשונה: ועידת 'חביבין' של ישיבת 'אורייתא'

מעמד נשגב מרומם ומרגש בוועידת 'חביבין' שעל ידי ישיבת 'אורייתא' הצלחה מהדהדת והירתמות של כל בוגרי ידידי ואוהדי הישיבה להיות 'תמכין ל-'אורייתא'

רבנים, אישי ציבור, בוגרי, ידידי ואוהדי ישיבת 'אורייתא', גדשו ביום שני השבוע את אולמי בית ישראל בירושלים, בוועידת 'חביבין', לרגל שבע שנים להקמת ישיבת 'אורייתא', לציין יחדיו את שבע השנים של המהפכה הגדולה שיצרה אורייתא עבור בחורי הקיבוץ החסידיים.

בפתח הועידה נכנסו הבאים למתחם תערוכה מפואר שם הוקמו 7 שערים בהם הוצגו התחנות שעברה ישיבת 'אורייתא' מיום הקמתה ועד הלום. לאחמ"כ הסבו המשתתפים לסעודה עשירה סביב שולחנות ערוכים ברוב פאר והדר. על מקומול של כל אחד הונח ספר "אורייתא" עב כרס, אשר בתוכו הופיע סיקור מקיף ומרתק על ההווי המיוחד בישיבת אורייתא וכל סיפור הקמתה.

בחלקו המוזיקאלי של הערב נהנו משתתפי הועידה ממחרוזת שירים מיוחדת ע"י תזמורת "המנגנים" ומקהלת בעלי המנגנים, הגראמער ישראל אדלר והחזן בנימין הלפגוט. כשאת הלכ מתעד ביד אומן הצלם משה גולדשטיין.

בשיאו של הדינר הוקרנה מצגת מיוחדת שהביאה את סיפורו של בחור בוגר וכאוב לפני שנכס לישיבה, וכיצד חייו משתנים לבלי הכר באושר ושמחה לאחר שזוכה להיות חלק מתלמידי ישיבת אורייתא, עם הווי של תורה מתוך שמחה.

לאחר מכן, הצטרפו מאות המשתתפים להיות תמכין דאורייתא, בתרומות חודשיות קבועות, יחדיו נרתמו בוגרי ואוהדי וידידי הישיבה והתחייבו להיות שותפים ביחד עם הנהלת הישיבה, בעול הכלכלי הכבד של פיתוח וביסוס ישיבת 'אורייתא'.

את המעמד הנחה ברוב טעם ודעת, ידיד הישיבה, ראש עיריית ביתר עילית מאיר רובינשטיין. במהלך הדינר נשאו דברים, אורח הכבוד מארה"ב ותומך נלהב של הישיבה משה מנחם גאלד אשר בשעת ההתרמה ריגש את הציבור והכפיל את הסכום של של התרומות שהתקבלו במהלך ההתרמה. נואם הכבוד הרב משה לייב בורזיקובסקי הביע בשיחה מיוחדת ומרגשת את רגשי ליבו של איש צוות שרואה את התרוממותם של הבחורים יום אחר יום, הרב דוד שפר מייסד ומנהל רוחני הביא את דבר הישיבה ואת התודה המיוחדת למאות תמכין דאורייתא שנותנים את הכח להמשיך את המהפכה למען עוד מאות בחורים. לסיום נשא דברים נלהבים ראש הישיבה הרב משה קליין.

בוגרי הישיבה שהשתתפו כולם בדינר, העלו על נס את הימים הנפלאים שחוו בעת שלמדו בישיבה. הם הדגישו את הקשר המיוחד שנרקם בין הנהלת הישיבה לתלמידים, קשר שלא נס לחו עד היום. וידידי ואוהדי הישיבה אשר נטלו גם הם חלק בועידה הביעו את התפעלותם מהגידול העצום במספר התלמידים שלומדים כיום בישיבת 'אורייתא'. לצד ההשקעה הייחודית של הנהלת הישיבה בכל תלמיד ותלמיד, שמרגיש שהישיבה היא ביתו השני.

עם סיום המעמד נשמעו מפי המשתתפים ברכות תודה והערכה לצוות הגדול שעמל על להכנת האירוע והפקתו בטוב טעם ודעת ובראשם מנהל הישיבה יהודה וגשל על המסירות לאורך כל השנה בכלל ולהצלחת האירוע בפרט.

השארת תגובה