בית הכנסת הוצת, בעלזא גייסו מליונים

ביקור האדמו"ר מויז'ניץ אצל הראשון לציון, ההתרמה הדיגיטלית של בעלזא, הצתת בית הכנסת בפ"ת, הבחורים שנאלצו לעזוב את חברון, המאבק ב'שעון החכם' והמסר מהמקובל על ביטול תורה

הרבי מויזניץ אצל הראשל
הרבי מויזניץ אצל הראשל

• ביום ראשון נערכה שמחת החתונה לנכדתו של ראש ישיבת בית מדרש עליון הגאון רבי ירחמיאל אונגרישר, החתן הוא נין מרן הגרמי"ל לפקוביץ זצ"ל, נכד הגמ"ד לפקוביץ. בשמחה שנערכה באולמי ארמונות חן השתתפו מרן הגרי"ג אדלשטיין, הגאון רבי איתמר גרבוז, הגאון רבי חזקיה מישקובסקי, הגאון רבי שריאל רוזנברג, הגאון רבי נפתלי קופשיץ. הגרד"י שפירא, ח"כ משה גפני, יו"ר עזר מציון חנניה צ'ולק, אברהם רובינשטיין, הנגיד שלום פישר, מרדכי קרליץ ועוד. השמחה נמשכה עד השעות הקטנות של הלילה בטיש בראשות הסבא הגר"י אונגרישר.

• ביקור מפתיע: מרן האדמו"ר מויז'ניץ הגיע ביום רביעי לביקור מיוחד אצל מרן הראש"ל הגר"י יוסף, הסיבה לביקור המפתיע – רצונו של הרבי לחזק את הראשון לציון בעקבות הרדיפה נגדו מצד פוליטיקאים חילונים שיצאו נגדו בחוצפה ועזות מצח בעקבות דברים שאמר נגד ההליכה להתדיין בערכאות כמובא בשו"ע, האדמו"ר אמר לראש"ל "אסור להיכנע לאותם אנשים, כשהם רואים אדם חזק הם נרתעים". הראש"ל אמר כי "כל דבר שבקדושה נתקל במלחמות".

• לאור בקשתו וברכת קדשו של כ"ק האדמו"ר מבעלזא: חסידי בעלזא התגייסו השבוע ליום "התרמת ההמונים" למען "מרכז מוסדות בעלזא" באר"י. הרעיון: לרתום את כלל הציבור הנהנים מהפעילות הכבירה של חצר הקודש בעלזא בשדה החינוך והקירוב, הרפואה והרווחה, להתייצב לעזרת למעלה מ-16,000 תלמידי המוסדות הק' דחסידי בעלזא בארץ ישראל. יום ההתרמה נפתח ביום שלישי בשעה 18:00 ונסגר כעבור כ-30 שעות, ביום רביעי בערב בשעה 23:00.

כלל חסידי בעלזא בארץ ישראל, יצאו לפעילות נמרצת למען רווחתם ושגשוגם של המוסדות הקדושים, כאשר במסגרת הפעילות פנו אלפי חסידי בעלזא בפניה אישית אל כל ידידיהם ושכיניהם, קרוביהם ומכריהם, למען יתאחדו יחד ויצטרפו בהמוניהם למיזם הייחודי של "התרמת ההמונים", וירימו את תרומתם למען 16,000 תלמידי המוסדות הקדושים דחסידי בעלזא, ביניהם כ-1800 אברכי הכוללים עמלי תורה, לראשונה ההתרמה נעשתה דרך ערכת דיגיטלית. ואכן, לאחר יממה הושלם היעד שנקבע מלכתחילה וגויסו 6 מיליון שקלים בשיטת מצ'ינג, כלומר כל שקל שנתרם על ידי אחד המשתתפים – נתרם מולו שקל נוסף על ידי כמה גבירים שהתחייבו לכך מראש.

• ביום שלישי סמוך לחצות אלמונים הציתו את בית מדרשו של האדמו"ר מבישטנא בשכונת עמישב בפתח תקווה. עובר אורח שחלף במקום – דקות לאחר ההצתה, מיהר להזעיק את כוחות הכיבוי, אלו הגיעו בתוך זמן קצר והשתלטו על הלהבות. בזוכת הפעילות המהירה נמנע מהאש להגיע אל ארון הקודש וספרי התורה שבו. נזק רב נגרם לבית הכנסת ולספרי קודש ותשמישי קדושה שחלקם נשרפו וחלקם כוסו בפיח שחור.

• רבני שכונות ודיינים מכל הארץ פרסמו השבוע מכתב חריף נגד השימוש ב"שעון חכם", המדובר על שעון שמזהה את מהירות הריצה, ויש בו משחקים בדומה למשחקים המופיעים במכשירי הסמארטפון, לאחרונה בעקבות האיסור בישיבות והסמינרים על המכשירים הנחשבים ללא כשרים החל השעון החכם להימכר כלהיט במגזר החרדי, הרבנים כותבים "והנה לאחרונה נתחדשו סוגים שונים של מכשירים אלו, אשר בחזותם ובשמם הם נדמים כמכשירים אחרים המותרים, וכגון המכשיר הקרוי 'שעון חכם', והינם מתחבולות היצר המדמה שכביכול על מכשיר זה לא נאמר האיסור. ויש שאף מוכרים אותם לילדים ובחורים והינם נוטלים חלק בהחטאת הרבים באופן חמור ביותר ומעמידים את כל עתיד הדור בסכנה עצומה, על כן הרינו להודיע דעתנו שמכשיר זה אסור להשתמש בו, הן למבוגרים והן לצעירים. והאיסור הוא אף בעת שאין בו כרטיס סים או שעשו בו איזו חסימה. וכן חל איסור למוכרו ולפרסמו". מסיימים הרבנים.

• קבוצת בחורים מישיבת פוניבז' שקיבלו על עצמם ביום שמחת תורה תשע"ז לימוד רצוף בימי שישי במשך 8 שעות בתענית דיבור, כפי התקנה שהתקין הגר"ש מרקוביץ, סיימו השבוע את מסכת יבמות אותה למדו אך ורק במסגרת זו, כאשר מידי יום שישי – במשך שנה ומחצה – הם מתקדמים בלימוד המסכת מהקשות שבש"ס, עד לסיומה. לאות הוקרה והערכה על העמידה המאומצת והמרשימה בקבלה, התקיים סיום המסכת בחדרו של הגר"ש מרקוביץ, ב"דירת הרב" שבבנין הישיבה. כאשר אף הקדיש שלאחר סיום המסכת נאמר על ידו. במהלך האירוע ביקש ראש הישיבה מכל הנוכחים, להתחייב לקבל על עצמם ג"כ קבלה כזו, וכאשר חולפת תקופה ארוכה ורואים כיצד מי שקיבל את הקבלה עומד בה ומצליח, ואף זוכה לסיים במסגרתה מסכת גדולה וחמורה בש"ס, הדבר מדרבן מאד להצטרף למסגרת הקבלה של הלימוד הרצוף במשך 8 שעות בימי שישי.

• לאחרונה החמירו ראשי ישיבת חברון בגבעת מרדכי את הענישה בגין לימוד נהיגה, ראשי הישיבה נועצו השבוע בעקבות מידע שהגיע על כך ששניים מטובי הלומדים סיימו לימוד נהיגה וקיבלו את רישיון הנהיגה, היו מבין ראשי הישיבה שסברו כי יש להרחיק את הבחורים לצמיתות והיו שסברו כי יש להענישם בעונש אחר, אתמול הכריע ראש הישיבה הגר"ד כהן חבר מועצת גדולי התורה כי יש לסלק את הבחורים מהישיבה לצמיתות. היום קיבלו הבחורים את הידיעה על ההחלטה ועזבו את הישיבה. כידוע מרן הרב שך זי"ע תיקן כי הישיבות לא יאפשרו לבחורים להנפיק רישיון נהיגה וכך נהוג עד היום בהיכלי התורה.

• הגאון המקובל רבי דב הכהן קוק העביר השבוע מסר לתקשורת, בדבריו סיפר הרב "אני מבקש בקשה אישית אני נמצא במצב קשה מאוד מן המיצר – במלחמת מיצר, בפחד נורא וגדול עלי, ולכן אני מבקש בקשה אישית, מחמת שתקפו אותי חרדות גדולים בשבת האחרונה, אני מבקש מכל מי שמכיר אותי ורוצה לעשות לי טובה – שיתחזק מאוד מאוד בלימוד התורה, כי תקפו אותי פחדים גדולים בעניין ביטול תורה שלי עד שלא יכולתי לעמוד מרוב פחד. היו לי סיוטים נוראים וחרדות עצומות שלא יכול לפרש אותם על ביטול תורה, ולכן אני נאלץ לפנות ולבקש בקשה אישית מכל מי שמכיר אותי ואכפת לו ממני – שיתחזק מאוד מאוד בלימוד התורה. חמש דקות או עשר דקות לא להפסיק בזמן הלימוד, או לא להפסיד לימוד, וממש כמו שרואים זהב ולא נפרדים ממנו, כך לא להיפרד מהלימוד, ולהוסיף, ומי שיתחזק בזה אני מודה לו באופן אישי וחייב לו את החיים שלי, למי שיעשה זאת עבורי, כי זו טובה אישית עבורי ממש".

מקורבו ויד ימינו הרב אהרן גיאת אומר ל'כל ישראל': "הרב בצער גדול בגלל ביטול תורה והכל במושגים של הרב כמובן, לפני תקופה הרב העביר מסר לציבור הכללי על שמירת שבת, אבל הפעם הרב ביקש מסר לתקשורת חרדית על ביטול תורה וכל אחד שאוהב את הרב שיעשה מאמץ להוסיף לימוד תורה".

השארת תגובה