שיימינג? • 40.000 ש"ח על 'מייל' משמיץ אחד

לקוח יפצה את רשת רהיטי דורון על לשון הרע בסך 30 אלף ש"ח – כך קבע בית המשפט ועוד יוסיף סך של 10.000 ש"ח בגין הוצאות המשפט

אופיר ליבר בעלי רשת רהיטי דורון
אופיר ליבר בעלי רשת רהיטי דורון
לחץ נפשי, חרדה? זו הכתובת בשבילך

חברת רהיטי דורון תבעה לקוח בבית משפט שלום בתל אביב, בגין פרסום לשון הרע, את המשפט ניהלה השופטת נאווה ברוורמן ואת התובעים ייצג משרד עורכי הדין פיטרו ושות' על ידי עו"ד אלי פיטרו.

עיקרה של התביעה הינו בפרסום שפרסם הלקוח הכולל כזבים ושקרים שכל מטרתם להזיק ולפגוע בשם הטוב של רהיטי דורון. בית המשפט דחה את טענות ההגנה בעניין "תום הלב" מכיוון שהוכח שלא פעל בתום לב ומטרת הפרסומים פעם אחר פעם היתה לפגוע בחברה וכן דחה בית המשפט את הטענות ההגנה בגין "אמת דיברתי".

עוד קבע בית המשפט כי הפרסום שפרסם הלקוח מהווה לשון הרע ולפיכך פסק כי הלקוח יפצה את רהיטי דורון בסך 40,000 ₪ .

הלקוח טען כי הארונות סופקו באיחור והתגלו אי התאמות. הפרסומים שבגינם הוא נתבע כללו מיילים ששלח לנציגי הקבלן, בהם כינה את רהיטי דורון "ספק המשקר את הלקוחות שלו" ו"זבל של חברה", ובמקביל טען כי הרשת סיפקה לו ארונות נגועים בטרמיטים.

השופטת ציינה כי "ערה אני ורגישה לזכותו של לקוח לעמוד על זכויותיו לקבל מוצר ראוי ושירות ראוי על-ידי מספק המוצר/שירות. עם זאת, אין בזכות זו מתן הזכות להשמיץ נותן שירות במילים בוטות ולייחס לו קביעות שאינן אמת. על צרכן לא מרוצה לברור את מילותיו ולא להטיח השמצות".

חשוב לציין כי הדברים שכתב הלקוח לא פורסמו ברשתות חברתיות, ולפיכך לא זכו לתפוצה גדולה בהרבה, שכן כאמור הוא נשלחו בתפוצת מיילים – "אולם בכך אין להקל ראש", כדברי השופטת.

אופיר ליבר מנכ"ל רהיטי דורון מחזק את סיכום פסק הדין בו פסקה השופטת "כי ערה אני ורגישה לזכותו של "לקוח" לעמוד על זכויותיו לקבלת מוצר ראוי ושירות ראוי… יחד עם זאת, חשוב להדגיש כי אין בזכות זו, מתן הזכות להשמיץ נותן שירות, במילים בוטות , ולייחס לו קביעות שאינן אמת"

עוד הוסיף ליבר " אני שמח כי למעלה מ- 98.5% מעשרות אלפי לקוחותינו הינם שגרירים טובים לרהיטים שלנו ונהנים מחוויית הרכישה ומהרהיטים שבביתם למשך שנים רבות. לצערי, לעיתים, ישנם כאלו היושבים מאחורי מקלדת ובקלות בלתי נסבלת משפילים ומטיחים עלבונות ושקרים לכל עבר ללא שום מחסומים, אנו משקיעים משאבים רבים בשירות מעולה ובשמירה על שמנו הטוב, אני שמח שבית המשפט שם גבולות ברורים למי שמתנהל בצורה כזו ואנו נמשיך ונעמוד על זכותנו להיפרע ממשתלחי המקלדת האלימים והבוטים עד שישנו דרכם"

השארת תגובה