כך תבחרי 'ריח' לבית

על טעם ו(בעיקר) על ריח: מגדיר הריחות הגדול כיצד לבחור את הריח המתאים ועוד כמה דברים שלא ידעתם על חוש הריח

דאק - סדרת ג'ל נוזלי לניקוי האסלה עם פורמולה חדשה צילום - אפרת אשל
דאק - סדרת ג'ל נוזלי לניקוי האסלה עם פורמולה חדשה צילום - אפרת אשל

מכירים את זה שאתם הולכים ברחוב, ופתאום שוטף אתכם ניחוח של לחם חם מהמאפייה הקרובה, ומיד אתם נשטפים בגל של זיכרון שלוקח אתכם הרחק לילדות לבית של סבתא ביום שישי? או שאתם מהלכים במסדרונות המשרד וקולגה עובר לידכם עם ריח של בושם טוב שתופס אתכם וגורם לכם לחשוב עליו כל היום?

זהו טיבו של חוש הריח – הוא שוטף אותנו בזיכרונות עזים ומסוגל לגרום לנו לחוות שוב סיטואציותֿ מהעבר ואפילו אחראי ללא מעט החלטות שאנו מקבלים כמו בחירת מאכלים, ואף בחירת בני זוג.

המדע מסביר זאת בכך שחוש הריח הוא הראשון שהתפתח אצל האדם ובניגוד לשאר החושים שמחוברים למוח בדרך עקיפה, הוא מקושר באופן ישיר לשני חלקים משמעותיים במוח: האמיגדלה – חלק במוח המעורב בתהליכים של זיכרון, למידה אסוציאטיבית, ויסות רגשי ועוד – ווההיפוקמפוס – חלק במוח האחראי על יצירת זיכרונות חדשים. הערוץ הישיר של חוש הריח לשני החלקים הללו במוח, הופך אותו לכלי רב עוצמה להצפה של זיכרונות בצורה חיה.

באף האנושי קיימים כ-6 מיליון קולטנים, המתחלקים לכ-400 סוגי טיפוסים שונים. משך החיים של רצפטור הוא כ-60 יום.בעבר העריכו את מספר הריחות שאדם יכול להבחין ביניהם ב-10,000 אך מחקר חדש מעריך שהמספר גדול בהרבה. ההערכה עבור בעלי חוש ריח לא מפותח מתחילה ב-70 מיליון ריחות ועבור בעלי חוש ריח מפותח ביותר מעריכים כי יש יכולת הבחנה בין 10 בחזקת 31 ריחות, וההערכה עבור אדם ממוצע היא של 10 בחזקת 12 (טריליון( בדומה לחושים אחרים, הרגישות לריח דועכת עם הגיל.

חוש הריח על פי מחקר של ד"ר לביא סקונדו וד"ר קובי סניץ מהמחלקה לנוירוביולוגיה במכון ויצמן אומר כי לכל אדם יש תפיסת ריח ייחודית, שניתן להבדילו מאחר.

לדברי רוית קלוד מנכ"לית חברת אס. סי ג'ונסון, המייבאת ומשווקת לישראל את המותג דאק (Duck) לניקיון וטיפוח השירותים: "הריח הוא אחד הקריטריונים החשובים בפיתוח מוצרי טיפוח וניקיון של חדר השירותים ולכל אחד יש ריח מועדף שהוא יותר מתחבר אליו."

לרגל השקת סדרת ריחות חדשה של Duck (דאק) הכינו מומחי המותג את מגדיר הריחות הגדול –כיצד לבחור את הריח הנכון. הסדרה החדשה מונה 7 ניחוחות ייחודיים, חלקם מוכרים ואהובים על הצרכנים וחלקם חדשניים וייחודיים למותג דאק: ריח רענן, ריח הדרים, ריח ים, ריח פריחה מרעננת, ריח טרופי, מנטה עדין וריח לבנדר.

מומחי המותג דאק הכינו מגדיר ריחות, להתאים את הריח בכל עונה, זמן ובכלל:

ניחוח רענן – מתאים לעונת הקיץ ולחללים קטנים ללא חלונות. לאנשים שאוהבים לארח בגינה הביתית.

ניחוח לוונדר – מתאים לעונת החורף ולחללים מאווררים. לאוהבי הריחות המתקתקים. לאנשים שאוהבים להתפנק אחרי יום עבודה ארוך (ולא רק) באמבטיה חמה עם שמנים ריחניים והמון קצף, כמובן שכוס יין וספר טוב הם חלק מהתפריט.

ניחוח פריחה מרעננת – מתאים לעונת האביב, לילדי טבע בעיקר, שאוהבים לישון באוהל תחת מצע של כוכבים ותמיד יציעו לעשות קמפינג במקומות פסטורליים שרק הם מכירים ברחבי הארץ.

ניחוח ים – מתאים לעונת הקיץ או למי שאוהב להרגיש בקיץ. לאנשים שאוהבים שמש ואובססיביים לריח של הים. גם אם אין תמיד זמן לבלות שעות בחוף, אפשר פשוט להשתמש בניחוח המופלא הזה אם ממש מתגעגעים.

ניחוח טרופי – מתאים לכל עונות השנה ולחללים מאווררים. לאנשים עם סטייל שאוהבים את הקוקטיילים שלהם עם טאץ' מתקתק בתוך קוקוס ושתאילנד נמצאת כדרך קבע בלו"ז שלהם.

ניחוח מנטה עדין – מתאים לעונת הקיץ ולחללים קטנים ולא מאווררים. לאוהבי הריחות הרעננים שאין מצב שתתפסו אותם בלי מסטיק מרענן בתיק.

ניחוח הדרים – מתאים לעונת החורף ולחללים קטנים. לאנשים שתמיד מתנדבים לקלף קלמנטינה כשאין אף אחד בסביבה שרוצה לעשות את זה, פשוט כי הם מכורים לריח.

את מגוון מוצרי "דאק" ניתן להשיג ברשתות השיווק והפארם המובחרות.

השארת תגובה