בעקבות דרישת 'כל הזמן': ישי יחשוף את תורמיו

לאחר דרישת 'כל הזמן' ממפלגת 'יחד' לחשוף את רשימת התורמים המממנים את הקמפיין ופעילות המטה הנאמדת בהון עתק, הודיעו במפלגה כי בימים הקרובים יחשפו את רשימת התורמים המלאה ■ דוברו של ישי מסר: "בימים הקרובים, הכל יעלה לאתר המפלגה. כנדרש על פי חוק"

אלי ישי וברוך מרזל. צילום: יח"צ
אלי ישי וברוך מרזל. צילום: יח"צ

בעקבות בקשת 'כל הזמן' לחשוף את רשימת התורמים המממנים את פעילות מטה רשימת 'יחד' – בראשותו של חבר הכנסת אלי ישי – הודיעו במפלגה כי בימים הקרובים יחשפו את רשימת התורמים כפי הנדרש בחוק. הרשימה המלאה תעלה בימים הקרובים לאתר, כך על פי דובר המפלגה.

הדרישה נשלחה מאחר ומפלגת 'יחד' אינה זכאית למימון מפלגות כפי יתר הרשימות, מכיוון שמכלל חברי הרשימה ישנם שני חברי כנסת בלבד שאינם פרשו מסיעה אחת. על פי החוק רק שליש סיעה המתפלגת זכאית למימון בחירות. לפיכך לא תמומן המפלגה על ידי המדינה, אלא רק אם תעבור את אחוז החסימה.

למרות זאת, המפלגה מנהלת מטה ומפעילה קמפיין שעלותו נאמדת בהון עתק וזאת בעוד שטרם חשפה המפלגה את תורמיה כפי הנדרש על פי חוק מימון המפלגות. בעקבות כך, פנינו לדוברות המפלגה בכדי שזו תחשוף את שמות התורמים ולאחר זמן קצר כאמור נמסר: "בימים הקרובים, הכל יעלה לאתר המפלגה. כנדרש על פי חוק".

כזכור, לפני כשבועיים מנהיגה הרוחני של 'יחד' כתב בתשובה לאחר מתלמידיו כי על פי פסק הלכה מותר לתרום מכספי מעשרות למימון הוצאות המפלגה במהלך מערכת הבחירות. תלמידו הרב משה שטר כתב בשאלתו: "האם מותר יהיה לסייע לתנועה החדשה בתרומות ממעשר כספים, ככל שאר דברי מצווה, או שמא אין דין להתיר בזה". בתגובה לכך השיב הגר"מ: "מותר לסייע ממעשר כספים כי כל המטרה לשם שמיים – במידה ובסכום המותרים על פי החוק".

בחודש שעבר היה זה יו"ר מפלגת 'כולנו' משה כחלון שסירב לחשוף את תורמיו, אך לאחר מסע לחצים תקשורתי נעתר לבקשת העיתונאי רביב דרוקר וחשף את שמות התורמים. נילי אבן חן, מנהלת המחלקה הכלכלית בתנועה לאיכות השלטון אמרה אז בהתייחסה לסירובו כי "הנושא של השקיפות הוא משהו שהציבור צריך לדעת שהוא לא מעוניין לחשוף, כדי שזה יהווה שיקול דעת בהכרעה שלהם למי להצביע. אין לי מושג מי התורמים".

5 תגובות
  1. אלי ישי שמאלני במעטה ימני! מפגה שלא תעבור את החסימה על כל תרומותיה!

  2. מפלגה שהורסת את היהדות החרדית ואת הימניות האותנטית! ישי אדם שמנהל את צעדיו לפי גחמותיו האישיות!

  3. איפה הכסף?????
    אדם מושחת שרואה רק את עצמו וכבודו האישי!!!

  4. רק עושה רע למעמד החרדים בכנסת ובחברה הישראלית
    הוא לא מנהיג חברתי הוא שחקן חובבן

  5. אני שמח להצביע רק יחד !

    אוהבים את כל עם ישראל !

השארת תגובה