"הוצאתי לשוק העבודה יותר חרדים מיאיר לפיד"

"הוצאתי לשוק העבודה יותר חרדים מיאיר לפיד": נתונים חדשים של הבצפר מצביעים על עלייה בקליטת עובדים חרדים במשרדי הפרסום

יגאל בראון יגאל בראון
יגאל בראון יגאל בראון
כל מה שאתה זקוק לו באינטרנט

ב-15 השנים האחרונות חל גידול בשיעור התעסוקה של הגברים החרדים, שנכון לשנת 2017 עומדת על 50.9%. כך עולה מסקירה של משרד האוצר.

בהמשך ישיר לכך, יותר ויותר חרדים מאיישים תפקידים רבים במשרדי הפרסום, יחסי ציבור, ואגפי השיווק והיח"צ של החברות המובילות בישראל, תחום שבעבר נשלט בידי אליטה חילונית, ועל פי נתוני "הבצפר" – בית הספר ללימוד מקצועות הפרסום והדיגיטל, בשנת 2017 חלה עליה חדה בקרב הנרשמים החרדים למקצועות ענף הפרסום והתקשורת.

"לעולם החרדי שפה משלו המתנהלת כך מזה עידנים", אומר יגאל בראון, מנכ"ל הבצפר ואיגוד הפרסום הישראלי. "אנחנו כמפרסמים לא תמיד ידענו לפצח חסמים שטמועים בחברה החרדית, איך לדבר בשפה המתאימה או לתקשר עם האוכלוסיה הדתית. כיום, לאיש הפרסום החרדי יש יתרון כפול משום שמלבד ההיכרות העמוקה עם העולם החרדי, הוא מכיר גם את העולם החילוני משום שהוא בא איתו במגע יום – יומי.

עוד מוסיף בראון: "הוצאתי לשוק העבודה יותר חרדים מיאיר לפיד. עולם הפרסום זקוק לריענון מחשבתי ואין ספק שכוח אדם חרדי מביא איתו חשיבה ייחודית – מחוץ לקופסה ושונה שמספקת את הצורך הזה".

כדי לענות על מגמות אלו הרחיב הבצפר את מגוון מסלולי הלימוד וניתן לראות על פי נתוני הנרשמים בשנת 2017 , כי 11% מהסטודנטים נרשמו לשלוחה החרדית בבני ברק.

דבריו של בראון מגובים גם מבחינת התפלגות ההשמה. בתחום העיצוב והטכנולוגיה 30% פנו לעבודה עצמאית, 20% פנו לעבודה בחברות עצמאיות, פרטיות ומשפחתיות, ו- 38% מהבוגרים פנו לעבודה במשרדי פרסום, מדיה ומיתוג.

למעלה מ88% מבוגרי השלוחה החרדית של הבצפר נכנסו לשוק העבודה בתחום הפרסום!

השלוחה החרדית של הבצפר נפתחה בשנת 2010 בבני ברק , ובה לומדים את תחומי פרסום, שיווק, יחסי ציבור ודוברות

בקורסים נפרדים לגברים ונשים בהתאמה לציבור החרדי

את הקורסים מעבירים צוות המרצים המקצועי של הבצפר בשילוב אנשי פרסום מובילים מהציבור החרדי.

2 תגובות
  1. הבצפר – מקום נהדר למגזר החרדי.

  2. "הוצאתי" לשוק העבודה. זה מילה נכונה זה, ההגדרה הנכונה "סידרתי" עבודה וכדו'

השארת תגובה