4.5 מליון ש"ח: קנס לחברות הסלולאר

חבורת הסלולאר חילקו 'מתנות' שאחר כך גבו עבורן תשלומים חודשיים טבין ותקילין • הרשות להגנת הצרכן הודיעה לפרטנר ופלאפון: יותר מ4.5 מליוני ש"ח קנס

לוגו פרטנר_שחור טורקיז
לוגו פרטנר_שחור טורקיז
לחץ נפשי, חרדה? זו הכתובת בשבילך

כמעט לכולנו יצא לקבל אי פעם שיחת טלפון מנציג חברת הסלולר, עליה נשען הקו הסלולר האישי שלנו, כשהנציג מעבר לקו, או לחילופין נציג בנקודת שירות, מודיע לנו בחגיגיות כי מגיע לנו מתנה כלשהי בעקבות היותנו לקוחות מועדפים וכדו', אך בהמשך, ברבים מהמקרים הלקוחות שנענים להצעת ההטבה ונוטלים אותה, מגלים בחשבון החודשי כי בסוף חודש משלמים תוספת עבור זה.

לפני כשלוש שנים נפתחה פרשת המתנות בתשלום של חברות הסלולר, שהפילה בפח צרכנים רבים. לאחרונה, הרשות להגנת הצרכן הודיעו לחברות הסלולר פרטנר ופלאפון, כי בכוונתה להטיל עליהן קנסות, בעקבות חקירות שערכו ברשות, בהן התגלה כי אכן נגבה תשלום עבור אותם מתנות, כשבחלקם אף התגלה כי מחיר המוצר שהחברות גבו יקר משמעותית ממחירו האמיתי בשוק. על חברת פרטנר תיקנס בסך של 1.7 מיליון שקלים ופלאפון תיקנס בסך של 2.84 מיליון שקלים. ראוי לציין, כי הקנסות צפויות לקטון, היות וכעת מדובר רק בהודעה על כוונת הרשות להגנת הצרכן, אך החברות יכולות לערער ולהביע את עמדתן בפני הרשות. כמו כן, גם בית המשפט יכול להתערב בגודל הקנסות ולהפחיתן לאור סעיפים בחוק המאפשרים זאת, בטענות שונות, כדוגמאת שיפור התנהלות החברות הנ"ל.

כשהלקוחות פנו לחברה, אחרי שהתרמית התגלתה, בחברות ניסו לטייח את הגבייה הלא חוקית, בטענה כי הוסבר להם שאין מדובר במתנה, כשלאיה הציגו בפניהם את חתימותיהם על מסמכי העסקה. מסמכים אלו לא הוצגו במעמד העסקה, אלא מדובר בחתימה דיגיטלית שהלקוח כלל לא ראה.

השארת תגובה