נתניהו לאייזנקוט: "ארבע השנים הבאות יהיו קשות יותר"

בלשכת ראש הממשלה נערך טקס חילופי הרמטכ"לים, והוענקו דרגות רב אלוף למפקד ה-21 של צה"ל, גדי אייזנקוט ■ ראש הממשלה בנימין נתניהו לרמטכ"ל הנכנס, גדי אייזנקוט: "גדי, עם ישראל סומך עליך. ממשלת ישראל סומכת עליך. ואני סומך עליך. עלה והצלח."

בטקס חגיגי שהתקיים הבוקר במשרד ראש הממשלה בירושלים קיבל הרמטכ"ל הנכנס, רב אלוף גדי אייזנקוט את הדרגה החדשה, מאת ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון משה יעלון.

הרמטכ"ל היוצא, בני גנץ פנה למחליפו, ובירך אותו: "קיבלתי את צה"ל כפיקדון לפני ארבע שנים לעובדו ולשמרו. ביצרנו את גבולותינו והגברנו את המוגנות לכל תרחיש. פעלנו בעוצמה ככל שנדרש והמוכנות הוכיחה עצמה שוב ושוב. אני מוסר לך גדי חברי את הפיקדון הזה כשהוא חזק ועוצמתי. כשתחלוף אתה על פני אותו משמר כבוד דע כי מאחוריו צבא מקצועי, גמיש ומוכן למשימתו".

השר משה יעלון חלק לגנץ שבחים ואמר: "היית זה שתחת הנהגתו ביצע צה"ל שינויים תפיסתיים וארגוניים חסרי תקדים, אשר מתאימים למציאות החדשה הניצבת בפנינו. "כשר ביטחון ידעתי שיש על מי לסמוך. במהלך מבצע צוק איתן הובלת את צה"ל להכות את חמאס וארגוני הטרור האחרים, ועשית זאת באופן חסר פשרות, תוך הבנת התמונה הכוללת, באחריות ובשיקול דעת, בנחישות ובעוצמה".

לרמטכ"ל הנכנס, אייזנקוט אמר שר הביטחון: "צה"ל תחת פיקודך ימשיך לשנות פניו, יתעצם ויתחזק ויביא לידי ביטוי יכולות שעד לפני שנים אחדות היו בגדר חלום רחוק. מי כמוך מכיר את יכולותיו של הצבא המופקד בידיך".

ראש הממשלה נתניהו נפרד מגנץ וציין את התכונה המרכזית שאהב באישיותו. "תמיד היית בן אדם, תמיד ידעת לדון לעניין. הדיון היה תמיד נוקב ואמיתי ובדרך כלל נשאר בדלתיים סגורות. ראיתי אותך כקצין וג'נטלמן, כלוחם וכבן אדם. הבנת שתפקידך איננו כשל מפקד של צבא אחר, משום שאנחנו נושאים את התפקיד של 'לא עוד', לקיים את חומת הברזל שמבטיחה את קיום מדינת ישראל. אני בטוח שתמשיך, לאחר הפוגה, להעמיד את כישוריך לטובת העם והמדינה, ואני מאחל לך הצלחה בכל אשר תפנה".

לאייזנקוט הבהיר ראש הממשלה כי הוא נכנס לתפקיד הרמטכ"ל ה-21 בתקופה מלאה במשימות לא פשוטות: "אתה לוקח על עצמך את אחד האתגרים הגדולים ביותר והמורכבים ביותר שיכול לקחת על עצמו אזרח ישראלי. עיניהם של אזרחי ישראל נשואות כלפיך, ובתוכם עיניהם של עשרות אלפי אימהות ועשרות אלפי אבות שמסתכלים עליך עם בקשה פשוטה, שמור על ביטחון המדינה אבל שמור גם את חיי חיילינו. המשימה של מפקד היא להשיג את המשימה עם הפגיעה הנמוכה ביותר בחיי אדם. "אני נותן לך הבטחה גדי, צ'ק חתום. לא יהיה לך אפילו יום אחד של חסד. ארבע השנים הבאות תהיינה לא פחות קשות, אני מעריך שיותר, מארבע השנים שעברנו. במזרח התיכון אין רחמים לחלשים, רק החזקים שורדים".

אייזנקוט וגנץ יגיעו בהמשך היום לתפילה משותפת ברחבת הכותל, משם יסעו לקבלת פנים רשמית בבית הנשיא. אחר הצהריים יגיע הרמטכ"ל לבסיס הקריה שם יתקבל לטקס חילופי המפקדים, שיהיה האחרון של גנץ בצה"ל. בערב כבר יקיים הרמטכ"ל החדש ישיבה של האלופים השותפים למטה הכללי.

צילומים: חיים צח, לע"מ, ואריאל חרמוני – משרד הביטחון

 

 

תגובה אחת
  1. בנימין תכשוב מרן תבחר ש"ס ואתה לא מזרחי תודה רבה מהליכוד

השארת תגובה