כמידי בחירות • לא מצביע? תזכה למענק כספי

כמידי מערכת בחירות, גם בבחירות הנוכחיות גורמים בעדה החרדית בשיתוף עם חסידות סאטמר יעניקו סכום כסף לכל מי שיפקיד את תעודת הזהות שברשותו ביום הבחירות וימנע מהשתתפות בבחירות ■ במודעה שהופצה נכתב: "המענק אינו מיועד לאלו שבלאו הכי אינם מצביעים מסיבות מסוימות כמו סופרי סת"ם וכדומה או לא הצביעו אף פעם מכל סיבה שהיא. או מבחינה טכנית אינם מצביעים"

סאטמר קוראים לא להצביע
סאטמר קוראים לא להצביע

כפי הנהוג במערכות בחירות, גם היום יצאו גורמים בזרם הקיצוני בעדה החרדית ופרסמו מודעות לפיהן כל אדם שימנע מהצבעה ביום הבחירות ויפקיד את תעודת הזהות שברשותו, יזכה למענק כספי שינתן לו על כך 'שלא מזדהה עם הציונים' בבחירות לכנסת.

בפשקוויל שהופץ בריכוזים החרדיים נכתב: "עקב הבחירות הקריבות (הטעות במקור – י.א.) תיתכן אפשרות לקבלת מענק כספי לאלו שלא יצביעו בבחירות הקרובות וגם לא יעבירו את תעודת הזהות שלהם וכדומה. נדבת בעלי נפש המבינים בעם. המענק אינו מיועד לאלו שבלאו הכי אינם מצביעים מסיבות מסוימות כמו סופרי סת"ם וכדומה או לא הצביעו אף פעם מכל סיבה שהיא. או מבחינה טכנית אינם מצביעים".

בסיום המודעה מופיעה כתובת מייל אליה ניתן לפנות בכדי להירשם, זאת לאחר הגשת טופס עם פרטים מלאים שיאושר לאחר החלטת האחראים. יצויין, כי נוהג זה קיים שנים רבות ולפני כשנתיים הגיע האדמו"ר מסאטמר למדינת ישראל כיומיים לפני הבחירות בכדי לחזק את העניין. במהלך ביקורו אמר האדמו"ר כי "הצבעה בבחירות – העבירה הכי חמורה בתורה". בביקורו אף הדגיש כי כל מוסד שיורה לתלמידיו לא להצביע יזכה למענקים כספיים גדולים.

טרם ביקורו בבחירות האחרונות שיגרה עמותת חדו"ש לחופש דת ושוויון מכתב ליועץ המשפטי לממשלה, יהודה ויינשטיין, וליו"ר ועדת הבחירות לכנסת, השופט אליקים רובינשטיין, בדרישה לבחון את חוקיות המענקים אותם הציע האדמו"ר לכל מוסד שימנע מתלמידיו להצביע. מנכ"ל חדו"ש, אורי רגב, טען כי קיים חשש לשוחד בחירות, לכאורה. לדבריו, "זכותם של חסידי סאטמר להחרים את הבחירות, אבל אסור להם להציע שוחד לאחרים. יש להבהיר להם שהחוק הישראלי חל גם עליהם".

סאטמר קוראים לא להצביע

השארת תגובה