'הפנתרים השחורים' יתמכו בש"ס: "מאמינים במנהיגותו"

לפני שעה קלה נפגשו נציגי קבוצת 'הפנתרים השחורים' – הלוחמים בעד מדיניות חברתית – עם יו"ר ש"ס אריה דרעי והביעו תמיכה במפלגת ש"ס ■ "כל הקבוצה הזאת רצתה כחלון, בסופו של דבר החלטנו רק אריה דרעי. אתה היחיד שיוכל לשנות כאן" ■ דרעי: "תבחנו אותי קדנציה אחת. פעם אחת הספרדים כולם חייבים לתת את הצ'אנס" ■ מי הם? – כל הפרטים

הפנתרים השחורים ואריה דרעי. צילום: יעקב כהן
הפנתרים השחורים ואריה דרעי. צילום: יעקב כהן

בפגישה כעת במשרדי תנועת ש"ס בין יו"ר המפלגה אריה דרעי לבין נציגי הפנתרים השחורים בהנהגת הפעיל החברתי צ'רלי ביטון, הצהירו נציגי הפנתרים על תמיכה בש"ס ובאריה דרעי. "כל הקבוצה הזאת רצתה כחלון, בסופו של דבר החלטנו רק אריה דרעי", אמר צ'רלי ביטון יו"ר הקבוצה והוסיף: "אנחנו מאמינים במנהיגותך ואתה היחיד שיוכל לשנות כאן. כולנו רתומים במערכת הבחירות הזאת לש"ס בכל הכח".

יו"ר ש"ס אריה דרעי הזכיר את ימי הקמתה של התנועה לפני כ-40 שנה. "כולנו בתחילת הדרך קיבלנו את הכח למאבק מצ'רלי ביטון שנאבק ללא פשרות", אמר דרעי. "אני מודה על התמיכה. הפעם יש סיכוי אמיתי לעשות שינוי ולהקים קואליציה חברתית. אני יודע שזאת משימה קשה, אבל הפעם מי שירכיב את הממשלה לא תהיה לו ברירה כי נאבק עד הסוף מול כל הלחצים. תבחנו אותי קדנציה אחת. "פעם אחת הספרדים כולם חייבים לתת את הצ'אנס"

'הפנתרים השחורים' היא תנועת מחאה ישראלית של צעירים שהוריהם עלו לישראל ממדינות ערב, התנועה הוקמה בשנת 1971. המודעות הציבורית לנושאים חברתיים בישראל גברה מאוד בעקבות פעולות הפנתרים השחורים והנושאים אותם העלו התנועה ופעיליה נכנסו לסדר היום של מדינת ישראל.

לקראת הבחירות לכנסת ה-8 בשנת 1973 התמודדה התנועה כמפלגה לכנסת ה-7, והגיעה קרוב מאוד לאחוז החסימה, שעמד אז על 1%. התנועה קיבלה 13,332 קולות, שהם 0.9% מהקולות. לקראת הבחירות בשנת 1977 אחר הפעילים – סעדיה מרציאנו – הצטרף למחנה של"י ונבחר לכנסת מטעמה. צ'רלי ביטון עמד אז בראש פלג של הפנתרים השחורים שהקים יחד עם רק"ח את מפלגת חד"ש, וכיהן מטעמה בכנסת עד שנת 1992.

בשנת 2008 הקימו קבוצה של פעילים חברתיים בירושלים, בראשותה של איילה סבאג (אחותו של סעדיה מרציאנו, ממייסדיה הראשונים של התנועה), מפלגה חדשה בשם "הפנתרים השחורים מודל 2008", שהודיעה על כוונתה להתמודד בבחירות לעיריית ירושלים, אך התנועה הצליחה לגייס רק עשרת-אלפים שקלים מתוך העירבון הכספי על סך עשרים-ושלושה אלף שקלים הדרוש לשם התמודדות בבחירות, ולבסוף לא התמודדה.

צילום: יעקב כהן

2 תגובות
  1. זה בדיוק הפרצוף החדש של ש"ס.
    אריה דרעי ואין בילתו.
    בושה וחרפה. הזו מורשת מרן? \
    אם מרן היה איתנו כיום דרעי לא היה מעז להתנהג בברוטאליות ובשחצנות כאילו הוא ואין בילתו.
    לא מצביעים שס
    מצביעים למי ששומר על ענווה ועל כבוד ולא למי שמשתחצן וכולם צועקים לו אריה אין עליך.
    זו לא מפלגה חילונית. זו מפלגה חרדית. נדרש מהמנהיג מינימום של ענווה וכבוד לזולת.

  2. אוי אוי אוי רחמים רחמים רחמים נראה לי הם במצוקה גדולה הציבור בורח לאיזה הידרדרות המפלגה הגיעה

השארת תגובה