471 יחידות דיור לגיל הזהב, יצאו לדרך

הפרויקט הגדול ביותר בארץ של דיור ציבורי לגיל הזהב נחנך באשקלון • בנייתם של שלושה מגדלים חדשים המיועדים לדיור ציבורי יוצאת היום לדרך, במעמד שר הבינוי והשיכון, יואב גלנט ויו"ר הסוכנות היהודית, מר נתן שרנסקי

דיור מוגן
דיור מוגן

אמש הונחה אבן הפינה באשקלון לפרויקט דיור גיל הזהב הגדול ביותר שנבנה בישראל: 471 יחידות דיור שיבנו על ידי הסוכנות היהודית באמצעות חברת עמיגור לטובתם של ניצולי שואה עולים חדשים וותיקים, כחלק ממיזם חסר תקדים בהיקפו שמובל על ידי משרד הבינוי והשיכון והסוכנות היהודית.

במסגרת המיזם, יוקמו ברחבי הארץ 2,650 יחידות דיור ציבורי, למען זכאי משרד הבינוי והשיכון ומשרד הקליטה.

עלותה הכוללת של התכנית היא כמיליארד וחצי ₪, במימון משותף של משרד הבינוי והשיכון ושל הסוכנות היהודית ושותפיה בקהילות היהודיות ברחבי עולם.

התכנית מתבססת על אתרים קיימים של הסוכנות היהודית, שמצבם התכנוני מאפשר בניה בטווח מהיר בתל אביב, הרצליה, נתניה, אשדוד, אשקלון, באר שבע, רחובות, ירושלים, בת ים, לוד ועוד.

הסוכנות היהודית גייסה לאחרונה חוב בהיקף של כ- 600 מיליון ש"ח מקבוצת הראל ביטוח ופיננסים להשלמת המימון הנדרש לפרויקט.

יחידות הדיור תועמדנה בשכירות ארוכת טווח לקשישים, זכאי סיוע משרד הבינוי והשיכון ומשרד הקליטה, תמורת דמי שכירות חודשיים שלא יעלו על 300 ₪. בנוסף, צפוי שזוגות ובודדים המתגוררים כיום בדירות גדולות השייכות למאגר הקיים של דיור ציבורי, יעדיפו לעבור למבנים החדשים ובכך יפנו את הדירות הגדולות יותר לשימוש משפחות צעירות הממתינות אף הן לדיור ציבורי הולם.

יואב גלנט, שר הבינוי והשיכון: "אנו מבצעים היום את הצעד הראשון בפרויקט דיור ״גיל הזהב״ הגדול ביותר שנבנה במדינת ישראל. זוהי מחויבות לאומית ומוסרית לדאוג לאוכלוסייה הבוגרת במדינת ישראל. אני גאה להוביל מהלך ראשוני זה יחד עם נתן שרנסקי, יו"ר הסוכנות היהודית, ועם חברת "עמיגור". הפרויקט ייתן פתרון מיידי לאוכלוסיית הקשישים, וביניהם ניצולי שואה ועולים חדשים, המחכים לדיור ציבורי מוגן שנים ארוכות".

נתן שרנסקי, יו"ר הסוכנות היהודית, אמר כי: "בצעד יוצא דופן הסוכנות נוטלת על עצמה מחויבות לפרויקט ענק, בשיתוף עם משרד השיכון, כדי לתרוןם למצתיאת פתרונות למצוקת הדיור הציבורי בקרב אוכלוסיות ניצולי שואה ועלים קשישים. המאמץ העצום שהתגיסינו לו לטובת קידום הדיור הציבורי משקף את רצונה של יהדות התפוצות לסייע לחיזוקר החברה הישראלית מתוך תחושה עמוקה של שותפות וערבות הדדית".

עמיגור, חברת בת של הסוכנות היהודית, המתמחה בבנייה ובהפעלה של דיור ציבורי איכותי בהיקפים גדולים בפריסה ארצית, תנהל את הקמת המבנים ואת הפעלתם לתקופה של 40 שנה לפחות. הפרויקט ממוקם בחזית רחוב בן גוריון, בכניסה המרכזית לעיר ומהווה שער הכניסה לעיר.

אריה אביר- יו״ר מועצת המנהלים של חברת עמיגור אמר: ״בניית 471 יח״ד באשקלון מציינת מפנה ביחס המדינה לדיור הציבורי ונקודת זינוק לבניית אלפי יחידות הדיור נוספות. עמיגור גאה להוביל מהלך זה.

ראש עיריית אשקלון בפועל, תומר גלאם: "מדברים הרבה על דיור ציבורי, ואנחנו בשיתוף פעולה יוצא דופן עם שר הבינוי והשיכון יואב גלנט, הסוכנות היהודית וחברת עמיגור, גם פועלים בנושא. היום אנחנו מניחים את אבן הפינה לפרויקט חסר תקדים שישים את אשקלון על המפה בכל הנוגע לדיור ציבורי איכותי ומתקדם. יש לנו את הזכות לגלות מנהיגות ואחריות אישית וציבורית כלפי בני הגיל השלישי ולספק להם מענה איכותי, מתקדם ומכובד לכל צרכיהם."

במקום מתוכננים להבנות 3 בניינים בני 20 קומות ובהם 471 יחידות דיור בנות 40 מטר כל אחת, כולל ממ"ד. כמו כן יבנה במתחם מועדון לגיל זהב, שבו יזכו לפעילות חברתית ענפה – חוגים, חגים, טיולים, פעילויות תרבות, הצגות וכד'. במתחם כ- 48 חניות, פיתוח נופי, גן קהילתי ומגרש משחקים הפתוח לציבור הרחב.

השארת תגובה