31.000 שקלים עבור טליתו של הרב

דינר מיוחד לישיבת הנגב בהשתתפות בנו של הרב יורם אברג'ל זצ"ל, שמכר את טליתו של ראש הישיבה המנוח • עוד במכירה: בקבוקי יין של 'שיריים' ותמונותיו של הרב

הרב יורם אברג'יל. צילום: יעקב כהן
הרב יורם אברג'יל. צילום: יעקב כהן

הישיבה הוותיקה בנתיבות שבפריפריה הדרומית, ישיבת הנגב, מתמודדת לאחרונה עם קשיים כלכליים רבים. שמה של הישיבה, שלא ממש מצביעה על סגנונה, ישיבה ליטאית, משפיעה גם על תדמיתה המתדרדרת ובהנהלת הישיבה החליטו ליזום 'דינר' מיוחד למען הצלת עתידו של המוסד התורני הוותיק.

בעוד ברחוב החרדי פורסמו המודעות תחת הכותרת "ערב זיכרון למרן ראש הישיבה", ברחובות העיר נתיבות בישרו שלטי הענק על "ההילולא המרכזית לזכרו של רבי יישכר מאיר". זאת, במטרה להביא למקום קהלים נוספים. כמו גם הקהל המסורתי המוקיר את מורשתו של ראש הישיבה זצ"ל, במטרה להביא להצלחת הדינר. מה שבסוף אף הסתמן כהצלחה מסחררת, עם הגעתו של הרב החיד"א אברג'ל, ממשיך דרכו של אביו הרב יורם אברג"ל זצ"ל, הנמנה בין בוגרי הישיבה.

עם הגעתו של אברג'ל אכן התמלא האולם עד אפס מקום, בעוד מאות מתושבי העיר נוהרים אחריו, ועל מנת להניע את הקהל לתרום בעין יפה נקרא הרב אברג'ל לשאת את הנאום המרכזי, כשבסיומה אף מכר במכירה פומבית את טליתו של ראש הישיבה, הגאון רבי יששכר מאיר זצ"ל, בסכום של 31,000 ש"ח.

בנוסף, נמכרו 50 בקבוקי יין משייריו של ראש הישיבה זצ"ל, על סך 500 ש"ח לכל אחד. גם עשרה מתמונותיו של הרב נמכרו במכירה הפומבית – בסכומים שנעו בין 2,000 ש"ח ל- 3,000 ש"ח.

השארת תגובה