לא שגרתי: מנוחה ושמחה אור לילדים

שבת הגיבוש לילדי ומתנדבי ארגון `בלב אחד` שהתקיימה בשבת האחרונה בקמפוס המפואר קריית חינוך בבית שמש, הייתה מפגן עוצמתי של חסד טהור והתרוממות הנפש

מחזה לא שגרתי התרחש בבית שמש ביום שישי האחרון, כאשר עשרות ילדים מיוחדים וילדים חולים הגיעו לעיר, לשבת גיבוש ומנוחה של ארגון "בלב אחד".

בזה אחר זה פרקו אוטובוסים מפוארים ברחבת הכניסה לקמפוס, נחיל אנושי רב גוני מכל קצוות הקשת.

ילדים המתמודדים עם מחלה קשה ל"ע שנעזרו בבני משפחתם, בחורי חמד מטובי הישיבות שרוח החסד פעמה בקרבם ובאו להתנדב ולהיות לעזר במהלך השבת, וכמובן המלאכים מ`בלב אחד`- המתנדבים הקבועים שהתרוצצו בשטח ותקתקו עניינים.

כולם התקבצו כאן למטרה אחת חשובה – להניח בצד לכמה שעות את כאב המחלה וקשיי היומיום, ולהתגבש יחד בשבת שכולה מנוחה אמיתית והתרוממות הנפש.

לאחר שלכל ילד הוצמד חונך, התמקמו כולם בחדרים המרווחים למנוחה קלה לקראת השבת העמוסה, ונפגשו מאוחר יותר בקבלת שבת ותפילת מעריב חגיגית שלוותה בשירה אדירה של מיטב המנגינות הישיבתיות המסורתיות.

לו עצמת את עיניך יכולת להרגיש ממש שהינך מצוי בהיכל ישיבת חברון או פוניבז` המעטירה…

מיד לאחר התפילה נערכה ברוב הדר סעודת ליל השבת בה הסבו המשתתפים סביב לשולחנות ערוכים כיד המלך כאשר ליד כל צלחת מחכה זמירות שבת מפואר מבית 'שמחונים' ונהנו מהשפע ומאווירת החסד המדהימה. במהלך הסעודות, עלו הילדים בזה אחר זה לומר דברי תורה, כל אחד כפי יכולתו. אחד הילדים נגע בלב של כולנו כאשר התעקש לדבר בפני כולם, למרות שאינו יודע לקרוא ומתקשה בעמידה מול קהל. כמובן שגם הוא קיבל מקום ועידוד, ועלה במלא הביטחון "לקרוא"… מתוך ספר קומיקס לילדים. מדהים היה לראות כיצד שבת אחת מילאה אותו ואת שאר הילדים בביטחון עצמי ובאנרגיות חיוביות, עם כוחות מחודשים ורצון להשתתף. זאת התמיכה העקבית של המתנדבים בילדים שנושאת פרות.

האווירה החגיגית המשיכה אל תוך הלילה במסגרת 'עונג שבת' שנערך לכלל המתנדבים בחצר הקמפוס עם שירי נשמה שסחפו את כולם למחוזות של התרוממות הגוף והנפש.

במהלך השבת נהנו הילדים החולים משלל פעילויות חברתיות מרתקות וכן מהפתעה משעשעת במיוחד: קוסם שהעביר את אחר הצהריים בכיף ולהטוטים יחד עם הילדים, ומילא עבורם את השעות הארוכות שבין הסעודות בהווי מגבש ומהנה.

גולת הכותרת הייתה מסיבת מלווה מלכה חגיגית שהתקיימה עם צאת השבת באולם המרכזי של הקמפוס. הזמרים האהודים אהרל'ה סמט ושרוליק קלצקין סחפו את מאות המשתתפים עם מיטב שירי השמחה והרגש, בליווי הקלידן לייזר אירנשטיין הנשפן דוד הלר והגיטריסט סנדי צייגר.

אנרגיות השמחה של הילדים והמתנדבים מילאו את האולם הגדול עוד שעות ארוכות. עם כניסת האשמורת השלישית של הלילה החלו מאות הילדים, המתנדבים ובני משפחותיהם מתפזרים איש איש לביתו ולשגרת חייו.
דבר אחד בטוח- את השבת הזו הם לא ישכחו עוד הרבה זמן.

כאן המקום להודות לרב שמואל גרינברג – סגן ראש העיר ולעיריית בית שמש על התמיכה בארגון, ובפרט על העזרה בהפקת אירוע במוצאי שבת זו למען ילדי "בלב אחד", וכן לחברת קווים.

תגובה אחת
  1. מטורףףףףףףףף
    הם בעלי חסדים גדולים

השארת תגובה