וועדת הבחירות המרכזית פסלה את ברוך מרזל

לאחר דיון סוער שהתקיים בועדת הבחירות המרכזית, נפסלה מועמדותו של מועמד מפלגת 'יחד' ברוך מרזל לכנסת ה-20 ■ ההחלטה התקבלה ברוב של 17 תומכים מול 16 מתנגדים ■ הערכה במערכת הפוליטית: בג"ץ יבטל את פסילתו והן את פסילתה של זועבי בעקבות עמדתו של היועץ המשפטי שהתנגד לכך.

ברוך מרזל. צילום: פייסבוק
ברוך מרזל. צילום: פייסבוק

בתום דיון סוער בוועדת הבחירות המרכזית הוחלט לפסול את מועמדותו של מועמד מפלגת 'יחד' איש הימין הקיצוני ברוך מרזל. ההחלטה התקבלה ברוב של 17 תומכים מול 16 מתנגדים. העילה לפסילתו נובעת מחמת התבטאויות שיוחסו לו וצוטטו בכלי תקשורת ועוררו סערה בקרב חוגי השמאל.

ההחלטה אינה סופית מאחר ועתירה לבג"ץ תוכל לשנות את קביעת ועדת הבחירות ולאשר הן את התמודדותו של מרזל והן את התמודדותו של חנין זועבי שנפסלה מוקדם יותר. כפי הנראה כעת לאחר עמדתו של היועץ המשפטי יהודה וינשטיין שהתנגד לפסילות, בג"ץ יאשר את התמודדותם ויבטל את ההחלטה.

ברוך מרזל מסר לאחר ההחלטה: "העתירה נגדי היא ההוכחה הגדולה שאין דבר ביני לבין גזענות. 25 שנה מאז עבר החוק נגד גזענות ולא הוגש כתב אישום נגדי. אני סומך יותר על הקב"ה מאשר על בג"ץ".

יו"ר מפלגת 'יחד' אלי ישי מסר לאחר ההחלטה: "ברוך מרזל, אוהב ישראל ואיש ארץ ישראל נפסל ממניעים זרים על ידי מפלגות החוששות לראות את 'יחד' לוחמת בטרוריסטים מבית. זו צביעות ממדרגה ראשונה ותוצאה חמורה של שיתוף פעולה בין מרצ, הערבים, התנועה, יש עתיד וציפי-בוז'י. אני מאמין שבג"ץ יהפוך את ההחלטה".

מוקדם יותר נפסלה חברת הכנסת חנין זועבי, אף היא בעקבות אמירות פרובוקטיביות שנשמעו מפיה בעבר וכן מחמת השתתפותה במשט המרמרה לפני מספר שנים. במהלך הדיון בעניינה פרצה סערה כאשר זועבי קראה לעבר העותרים: "האם מישהו מהנוכחים פה לא שם לב שמגישי הבקשות עצמם הופכים עם שלם לטרוריסטים. עד עכשיו אין עם אחד שכונה עם טרוריסט חוץ מהעם שלי".

דבריה שוסעו על ידי נציגים אחרים שנכחו בדיון. שרון גל, מועמד ישראל ביתנו לכנסת קרא לעברה: "היא חמאס, מחבלת שעומדת פה ומחייכת", וזועבי השיבה לו: "אנחנו ברשימה הערבית המשותפת נשים במצור את החוקים הגזעניים שלכם ואת המנטליות הגזענית". יו"ר מפלגת יחד, אלי ישי, אף קרא לעבר זועבי "לכי לעזה".