ירושלים במקום השלישי במכירת הדירות

DCIM100MEDIADJI_0441.JPG
DCIM100MEDIADJI_0441.JPG

ירושלים נמצאת במקום השלישי בדירוג הערים שבהן נמכרו הכי הרבה דירות בשלושת החודשים הראשונים של 2017, עם 1002 דירות שנמכרו בה בתקופה זו. כך עולה מניתוח מכירת הדירות בישראל שביצעה חברת אלדר שיווק על פי נתוני הלמ"ס המתייחסים למכירת דירות חדשות מקבלנים.

לדברי אבי צרפתי, סמנכ"ל חברת צרפתי שמעון המקימה פרויקט בפסגת זאב "ירושלים תמיד היתה מבוקשת וגם תישאר כזו. אנשים שרוצים לגור בירושלים מבינים שהקרקעות לבניה אוזלות וכי יש מעט פרויקטים בבניה, ולכן הם מזדרזים לרכוש דירות. כך שבניגוד להכרזות הממשלה על קיפאון – נתוני המכירות מראים אחרת"

רוני כהן , מנכ"ל אלדר שיווק מציין כי תוכנית מחיר למשתכן שינתה את מפת הביקושים וכיום ניתן לראות ברשימת הערים שמכרו הכי הרבה דירות גם ערים קטנות יותר שריכזו ביקושים בעיקר בגלל התוכנית הממשלתית. לעומת זאת ישובים שריכזו היקף גדול של מכירות לפני 5 שנים כמו פתח תקוה ונתניה ירדו ברשימת הערים שמכרו הכי הרבה שכן גם היקפי הבנייה בהן ירד. זה נובע בין היתר מכיוון שהמדינה לא משווקת קרקעות באזורי הביקוש אמיתיים".

במקום הראשון נמצאת קריית מוצקין עם 1058 ובמקום השני תל אביב עם 1021 דירות שנמכרו בשלושת החודשים הראשונים של השנה. לאחר ירושלים סוגרות את החמישייה הראשונה רמת גן עם מכירת 843 דירות חדשות, וראשון לציון נמצאת במקום החמישי עם מכירות של 825 דירות חדשות, בין היתר גם בפרויקטי מחיר למשתכן.

השארת תגובה