מבית החולים: הגר"צ בוארון התיר אישה מעגינותה

הגר"צ בוארון שהיה מאושפז כשבוע ימים בבית החולים 'שערי צדק' עקב דלקת ריאות שוחרר היום למנוחה בביתו ■ במהלך ימי אישפוזו התיר הגר"צ אישה מכבלי עגינותה לאחר שנים ארוכות בהן סירב הבעל לשחררה ■ לצורך כך חתם הרב על שטר ערבות לתנאי הבעל ■ הסיפור המלא – בפנים

הגר"צ בוארון. צילום: יעקב כהן
הגר"צ בוארון. צילום: יעקב כהן

חבר בית הדין הגאון הגדול הרב ציון בוארון שוחרר היום מבית החולים 'שערי צדק' לאחר כשבוע שם היה מאושפז דלקת ריאות והתייבשות. הבוקר התבשרו בני המשפחה והמקורבים על ידי הרופאים כי יוכל הרב להשתחרר לביתו בבית ישראל למנוחה.

ל'כל הזמן' נודע, כי אף בזמן חוליו דאג הרב לעגונה שזה כעשר שנים בעלה ברח לצרפת ואינו מוכן לתת לה גט ולשחררה. הפנייה באה מצד אב בית דין בצרפת שפגש את הבעל וניסה לשכנעו להעניק גט לאישתו. אלא שהבעל התנה את נתינת הגט במספר תנאים, בניהם תנאים כספיים וכן עריכת תיקון מיוחד לבעל הנותן גט.

אב בית הדין התקשר לגר"צ והתייעץ עימו כיצד לפעול. הרב נכנס לעובי הקורה והסכים לתנאיו של הבעל בכדי שיאשר את נתינת הגט. הבעל לא הסתפק בכך ודרש שטר ערבות מצד הרב בעצמו שיתחייב כי התנאים ימולאו ויחתום על כך. הגר"צ נענה לדרישה וחתם על שטר ערבות מה שאיפשר החלת תהליך נתינת גט מזורז שגאל את האישה מייסוריה.

השארת תגובה