דרעי: "שרי ש"ס יתפטרו לטובת הבאים ברשימה"

כינוס נציגי ההתיישבות למען תנועת ש"ס: "נדרוש את תיק החקלאות עבור ח"כ וקנין" ■ בכינוס שנערך בגליל המערבי השתתפו מאות מנציגי החקלאים השונים שהעלו על נס את פועלם של נציגי ש"ס למען ההתיישבות ■ יו"ר התנועה אריה דרעי: "עברנו את משבר פטירת מרן אבל נותנו מאוחדים בדרכו"

מאות נציגי ההתיישבות השתתפו אמש בכינוס חיזוק לתנועת ש"ס שנערך בגליל המערבי מושב חוסן ע"י נציג מעיין ההתיישבות ח"כ יצחק ועקנין.

בכינוס נטלו חלק יו"ר תנועת ש"ס אריה דרעי, ח"כ דוד אזולאי, ח"כ אברהם מיכאלי. נציג שדות התעופה, נציג מגדלי הביצים, נציג הכוורות דבש, ויו"ר ש"ס במעלות אמנון בוארון. ודני סייאדה מעומד ש"ס לכנסת. ונציגים מהמגזר הערבי.

בדברי פתיחה שנשא אמנון בוארון, ציין את דברי קודשו של מרן הגר"ע יוסף כי תנועת ש"ס היא המזוזה של הממשלה, וכאשר ש"ס לא הייתה בממשלה המשמעות היא שלא היה מזוזה, ועל כן באו עלינו כל הגזרות והקיצוצים, אם ש"ס תהיה חזקה תהיה לנו מזוזה", אמר. נציגי ההתיישבות דיברו כל אחד בתחומו על הפעילות הענפה של תנועת ש"ס בוועדות למענם, לדוגמא, במניעת טייסים זרים שחסכה למשק הישראלי חצי מיליארד, ובנושא הכוורות שגרם להורדת מחירי הירקות.

לאחר מכן הוזמן יו"ר ש"ס לשאת דברים לקול שירתם של המשתתפים. דרעי בדבריו סיפר על קמפיין ש"ס 'השקופים' שצבר תאוצה רבה והצליח להעביר את המסר בדאגתה של ש"ס לשני מיליון ישראלים החיים תחת קו העוני וכשקופים בעיני מפלגות אחרות.

כמו"כ ציין דרעי כי בכוונתו לבקש את תפקיד שר החקלאות  לח"כ וקנין ואמר כי מתכונן לאחר הבחירות שהשרים של ש"ס יגישו התפטרות כדי שנוכל להכניס חברי כנסת נוספים. דרעי ציין את דאגתה של ש"ס להתיישבות ובעיקר דאגתו של ח"כ יצחק וקנין המשמש כנציג מעיין ההתיישבות. ואמר "אין שום מפלגה שיש בה ח"כ מושבניק, רק ש"ס זה המפלגה היחידה שיש לה ח"כ מהמושבים" וציין כי בע"ה אם ש"ס תגדל והשרים יתפטרו יהיה לש"ס עוד נציג בהתיישבות דני סייאדה.

בהמשך דבריו התייחס דרעי לאחדות  בש"ס ואמר, "מרן לא נמצא אתנו, הוא היה מנהיג אותנו, ליווה אותנו שלושים שנה הוא היה הגב שלנו. מי העז לדבר כשהוא היה נמצא. עברנו משבר קשה מאז פטירתו אבל ב"ה ש"ס וחכמיה, עסקניה, ונציגה כל הנציגים בארץ מאוחדים. אין לנו שום זליגה. שואלים אותי אם התחלקנו לשליש לרביע. שום דבר. ש"ס מאוחדת. יש אחדות בקרב כל הנציגים. נציג אחד הלך אבל סיבותיו עמו, חבל, הצענו לו הכל וחבל שלא קיבל את הדין את המרות של מרן זיע"א ומועצת חכמי התורה שהחליטו מה שהחליטו. אבל מעבר לכך, האם מישהו אומר על כחלון שעשה שהוא עשה פיצול בליכוד? הוא פרש מהליכוד וזהו. לכן אנחנו ממשיכים בכל הכח ובאחדות מלאה".

דרעי המשיך ואמר: "האחדות והאהבה השוררים בין חברי הכנסת של התנועה הוא דבר נדיר ומחמם את הלב. כל תפקיד שאנחנו מקבלים בכנסת, כמו יושבי ראש וועדות, סגן יו"ר הכנסת – אתה רואה את הפירגון וההתחשבות הקיימים בין כולם. לדוגמא, כשבאתי להציע את תפקיד יו"ר הסיעה לח"כ מיכאלי, או את תפקיד סגן יו"ר הכנסת ליצחק וקנין, הדבר הראשון שהם שאלו אותי היה, רגע, מה עם השני? אולי הוא ייפגע, תיתן לו אני מוותר. גם כשיש נסיעות לחו"ל, בדרך כלל, בסיעות אחרות יש מריבות ועושים גורל מי ייסע – אצלנו המריבות הפוכות. זה אומר תיתן לזה וזה אומר תיתן לזה. פשוטו כמשמעו. כל אחד מכבד את השני דואג לשני. כזו אהבה ואחווה שוררת בין החברים הללו, ולכן יש להם סייעתא דשמיא והם מצליחים".

"בע"ה ש"ס תהיה בקואליציה הבאה. מבין כל הסיעות ש"ס יש לה את הסיכוי יותר מכולם להיכנס לממשלה. השאלה העומדת על הפרק היא האם תהיה ש"ס חזקה כדי שנוכל להמשיך לפעול, למען כל הציבורים ולמען ההתיישבות", סיים דרעי.

השארת תגובה