מי רוצה שנהיה מַלְכּוֹת? // מירי שניאורסון

מה אמר הרבי מליובאוויטש על בגדיה של גב' מולי רזניק ומדוע? מהיכן שאב יהודה את התוקף איתו התייצב מול יוסף, המשנה למלך מצרים? ומדוע ממוקמת ספירת המלכות מתחת לספירת היסוד ואיך כל זה קשור אלינו הנשים?

הרבי מליובאוויטש
הרבי מליובאוויטש

כולנו מכירות את עשרת הספירות. אך כמה מאיתנו יודעות מהיכן מקבלת ספירת ה"מלכות" (הספירה הנשית והאחרונה) את התוקף שלה, ולמי מבין השבטים שייכת ספירה זו, ליהודה או ליוסף? אגב, ספירת ה"יסוד", זו שקודמת למלכות, שייכת ליוסף הצדיק. אבל עוד נחזור לזה בהמשך. בינתיים אביא את סיפורה של הגב' מולי רזניק.

בשבוע שעבר שמעתי את סיפורה המרתק של מולי. מפאת קוצר היריעה לא אביא את סיפורה המלא כאן. בשנותיה הראשונות עבדה מולי כמפיקה בערוץ הישראלי ומאוחר יותר בתפקיד חשוב בארצות הברית. כצעירה צברית טיפוסית שהגיעה מעולם התקשורת הישראלית, היא נפגשה והפיקה ראיונות עם אישים נכבדים ובכירים ברחבי העולם.

כאשר שהתה בניו-יורק חפצה לראיין גם את הרבי מליובאוויטש… ביום בו נקבעה לה יחידות (מפגש אישי עם הרבי) הקפידה על לבושה. מולי מספרת: "לבשתי חליפת מעצבים כחולה כהה עם חולצת משי צהובה. גרביונים ונעלי לק אלגנטיות ואף תיק קרוקודיל משובח ולא שכחתי אף פרט בהופעה המלכותית שלי.

"כמובן שזה היה יוצא דופן וכלל לא הלבוש שאפיין אותי. כאשר נכנסתי לרבי כשעט ומחברת באמתחתי, שאל אותי הרבי: 'את תמיד מתלבשת ככה?'… נרעדתי ושאלתי: מה רע במה שאני לובשת? והרבי הסביר לי במתינות: 'עכשיו באת לראות אותי, אבל אני רוצה לוודא ולהיות בטוח שתמיד תיראי כך'"…

וגם אחרי חיים שלמים שעברה, עשרות שנים והרבה הרצאות ואירועים לאחר שחזרה בתשובה, נישאה לרופאו האישי של הרבי, דוקטור רזניק (סיפור בפני עצמו), ילדה ילדים מוצלחים, וכבר גאה בבניה שחלקם נמנים על צבא השלוחים של הרבי, היא מתרגשת כשהיא משחזרת את אותו רגע מכונן בו הבינה שהרבי רוצה שאנחנו הנשים נראה מלכותיות ומכובדות.

"אני מרגישה שנפלה בחלקי זכות. הרבי נתן לי משימה לחיים. אפילו הכנסתי לאותה יחידות טייפ. הייתי עיתונאית וחשבתי שאקליט את הרבי בחשאי. ברור שלא עשיתי זאת. כשיצאתי מהרבי אמרתי לעצמי שלא הייתי מסוגלת. מעולם לא פרסמתי את אותה שיחה".

בקבוצות 'מעגלים' שהגברת רזניק לקחה על עצמה להוסיף ולפתוח מהן עוד ועוד בארץ ובעולם, היא מספרת את סיפורה ומחברת צעירות ובוגרות לנושא שממש "לא נעים" לדבר עליו. בשפה קולחת מתובלת בסיפורים משעשעים ודוגמאות אישיות. מולי: "הגיע הזמן שנעמוד בתוקף על הזהות היהודית שלנו בכל מה שקשור ללבוש, לצניעות ולמלכותיות הנדרשת כדי לאפיין אותנו כבנות ישראל".

וכעת תשובה לשאלה עמה פתחתי את הטור כפי שהיא מובאת בשיחות של הרבי. התוקף של "ויגש אליו יהודה" התבטא בכך שהוא ניגש ליוסף בלי קבלת רשות תחלה, ופעל עליו עד ש"ולא יכול יוסף להתאפק". זה מראה על תוקף שאינו מתחשב עם הנהגת המדינה ומנהגו של עולם וכו'. דהיינו, חיבור של שני הפכים:

יחד עם זה שיהודה ידע שהוא זקוק ליוסף כדי לשחרר את בנימין, ועד שאמר לו "כמוך כפרעה" שלכן יש בכוחך למלא את בקשת יהודה. וגם, שבזה התכוון יהודה לשלול את האפשרות שיוסף ישלח אותו לפרעה. הרי הוא התנהג עם בביטחון מלא כאילו שאינו זקוק ליוסף. זהו ויגש אליו יהודה עם תוקף יהודי. בעיני יהודה יוסף היה לא יותר מאשר גוי שאין להתפעל ממנו.

הרבי מסביר שהתוקף של גישת יהודה ליוסף בא על-ידי הקשר שלו עם הקב"ה, קשר שהוא למעלה מהנהגת העולם. וגישה זו היא הכנה הנותנת את הכוח להבאת הגאולה האמיתית והשלימה, שאז יתגלה בתכלית השלימות בכל העולם כולו התוקף של "ודוד עבדי נשיא להם לעולם".

דבר הקשור לשלמות התוקף של הקב"ה, שיש בכוחו לפעול "רצון יראיו יעשה" – חיבור של רצונות הפכיים. ספירת המלכות, אם כך, שואבת את תוקפה מספירת היסוד (יוסף) אך היא שייכת ליהודה ומכאן ויגש אליו יהודה. בתוקף!

הכותבת היא בעלת "הבחירה שלי" – אימון וייעוץ לנערות ונשים, מרצה, מנחה ושדרנית רדיו | http://www.miri-mychoice.co.il/

השארת תגובה