קוראים מספרים 2 • כאוס בקו 422

כתבה שלישית בסדרה: תלונות הקוראים זורמות למערכת • מתוך יותר ממאה תלונות שהגיעו, קבלו עשר נבחרות • האם 'אפיקים' תבחר להתייעל ולשנות את היחס ללקוחותיה

לחץ נפשי, חרדה? זו הכתובת בשבילך

לפני שבועיים הבאנו מבחר מסיפורי הקוראים על איחורים, דילוגים ונזקים שנגרמו להם על ידי קו 422 של חברת אפיקים, כמו גם את תגובת החברה. גם בשבועיים שחלפו הוצפה תיבת המייל של 'קו עיתונות' בסיפורים נוספים ומתברר כי מדובר בתופעה רחבת היקף, המפריעה לרבים מהקוראים.

מספר אלעזר בן שמעון: "יישר כח על העלאת הנושא לסדר היום. כאחד שנוסע קבוע בקו 4 פעמים בשבוע וסובל המון מחיסורים ודילוגים של הקו, הנה סיפור קטן ממוצ"ש האחרון (2/12/17) עמדנו כעשרים איש בתחנה הראשונה ברח' המ"ג בירושלים בשעה 18:50. בתחנה עמדו שני אוטובוסים, קו 428 ו429, כשהגיע אחר כך קו 422 הוא לא הסכים להעלות נוסעים עד שהאוטובוסים האחרים יצאו מהתחנה, ביקשנו לפחות לעלות לשבת והנהג העלה כחמישה נוסעים, ופתאום ללא הודעה מקודמת סגר את הדלתות, פתח בנסיעה מטורפת והשאיר את כל הנוסעים האחרים ברחוב. המתנו לאוטובוס הבא עד השעה 19:15, יותר מ20 דקות בקור. למותר לציין שכבר בתחנה השנייה הוא התמלא ובכל התחנות הבאות הוא לא עצר כלל".

ראובן ב. מבני ברק נזכר בסיפור מלפני חודשים אחדים: "בתאריך י"ד אב 17\8\6 בשעה 16:00 ילדיי עמדו בתחנה מול קניון רמות בירושלים. במשך שעתיים עברו רק מס' מועט של אוטובוסים, כשכולם מלאים ולא עוצרים כלל ונוסעים בנתיב אחר. התקשרנו לעדכן וענו לנו שיודעים ואין מה לעשות. רק בשעה 18:10 עלו לאוטובוס, תוך שהם צריכים להידחק. הייתה לנו עוגמת נפש גדולה".

אהרן ברוד נתקל במקרה דומה יום לאחר מכן: "גם אני בליל ט"ו באב 06/08/17 חיכיתי לקו 422 כ-50 דק'. היה זה בתחנת צומת רמות לכיוון בני ברק, הגעתי בערך ב-23:25 בלילה לתחנה, בערך בשעה 00:10 הגיע אוטובוס שהעלה רק חלק מהנוסעים, וב-00:20 הגיע אוטובוס נוסף שעליו עלינו (גם בו לחלק מהאנשים לא היה מקום). לאורך ההמתנה התקשרנו לחברת אפיקים, וזכור לי שהם ענו משהו ט"ו באב היו פקקים, דבר שהיה נכון אולי ל-3 שעות קודם. מחזיק לכם אצבעות".

חיים הירשביין מספר: "קראתי את הכתבה והרגשתי הזדהות עמוקה עם הסובלים בקו 422. אני נוסע כפעמיים בשבוע לאוניברסיטת אריאל מפ"ת, קו 486. הנסיעה בבוקר סבירה, איחורים של כמה דקות, לא משמעותי. המצב חמור מאוד בשעות אחה"צ/ערב. אוטובוסים מאחרים רבע שעה, 20 דקות ואף לא מגיעים בכלל! הפקרות מוחלטת.

"רק דוגמא קטנה. ביום ד' האחרון הייתי בתחנת היציאה עם עוד 2 נוסעים. בשעה 18:00 היה אמור לצאת אוטובוס 486. בשעה 18:10 התקשר אחד הממתינים למוקד. עונה לו המוקדן שהאוטובוס יצא בזמן והוא לא היה בתחנה, ולכן פספס את האוטובוס. שזה לא היה רלוונטי כלל, כי 3 אנשים חיכו בתחנה החל מ- 17:55. האוטובוס הגיע בשעה 18:15. זה מראה שלא רק שאינם עומדים בלוח הזמנים אלא אף משקרים. האיחורים ואף אי יציאה, הינם תופעה יומיומית. פשוט סבל נוראי. אותה ממתין בתחנה ואינך יודע באם יגיע האוטובוס. אתה עומד בתחנה ומתייבש".

משה בנג'י בחר לצרף מכתב תלונה ששלח לאפיקים, ועליו לא זכה לקבל מענה: "הנידון: תלונה על קו 423 מרמות לב"ב. קו ישיר משכונת רמות לב"ב, הפועל במתכונת מצומצמת. בימי שישי ישנם שתי אוטובוסים של קו זה בהפרש של 10 דקות. הקו יוצא מתחנת המוצא רקנאטי, מתמלא כבר בתחנה הראשונה ומקסימום בשלישית ואח"כ ממשיך ואפילו לא עוצר בתחנות.

"בערב שמחת תורה האחרון (11.10.17) האוטובוס הראשון התמלא מייד עם הגעתו והיו נוסעים רבים שעמדו. הנהג הודיע שאינו מוכן לנסוע, ירד מהאוטובוס וסירב להתקשר לחברה או עם הסדרן,  ורק לאחר זמן רב הגיע שוטר וביקש ממנו לתקשר עם הסדרן, כשבמקביל אנחנו הנוסעים מנסים להשיג בכל דרך אפשרית להשיג את החברה אך הכל היה לשווא. כמה מהנוסעים ירדו ונסעו במונית לאחר שעה המתנה באוטובוס, ורק אחרי 20 דקות הגיע אוטובוס נוסף ושניהם יצאו ב4:20 (במקום 3:00)".

משה ג. כותב: "תודה שאתם מעלים כזה נושא חשוב וכאוב בתקווה שזה ייפתר בקרוב! אנחנו נוסעים כל שבועיים שלושה להורינו בקו 422 ועולים בתחנות ברחוב השומר, וכל פעם אנחנו מחכים לאוטובוס לא פחות משעה ובמקרה הטוב חצי שעה, כי כולם עוברים מלאים ולא עוצרים. לפני כמה חודשים נסענו לבר מצווה בי-ם והאוטובוס נתקע בתחנה שאין בה אוטובוסים עירוניים, חיכינו שיעבור קו 422 שיעצור לנו ולא עצר, עד שלקחנו מונית על חשבוננו".

נחמה גרינברגר כותבת: "ראשית, יישר כח על פועלכם בנושא לתועלת ציבור הנוסעים, ולוואי ותצליחו בדרככם זו. ביום א', ט"ו בכסלו, 3.12.2017, עמדתי בתחנה ברחוב ז'בוטינסקי 20 בבני ברק. הגעתי לתחנה בעוד מועד, בהמתנה לאוטובוס שיצא מקניון איילון ב-10:40 בבוקר, בדרך להשתתף באזכרה לאמי ע"ה.

"הבחנתי באוטובוס המתקרב, אולם במקום להאט ולהיכנס לתחנה הוא פשוט חלף על פניה בנסיעה מהירה באמצע הכביש, כשהוא מותיר את הממתינים ההמומים בתחנה. מעבר לזעם ותחושת הזלזול בנוסעים, הפגיעה הייתה בגרימת חריגה בזמנים המתוכננים. נאלצתי להמתין כ-20 דקות נוספות (על ההמתנה הראשונה) כשאין ספסל לשבת ואני סובלת קשות בעמידה מרובה עקב בעיות גב".

קובי רוט מרמות מציין: "חיכיתי כבר כמה וכמה פעמים בתחנה בגולדה-מירסקי לקו 422 לבני ברק בשעות הערב בכדי להגיע לחתונה, ומאחר שעברו כמה אוטובוסים ולא עצרו כבר לא היה לי למה לנסוע ונאלצתי לחזור לבית תוך עוגמת נפש גדולה. תמשיכו עם המאבק הזה ובע"ה נקווה לשיפור".

ואליהו הלפטגוט מציע: "ישר כח על הטיפול בבעיית 422, חפץ ה' בידכם יצליח להביא פתרון וסוף לסבל הרב שעוברים הנזקקים לשרותיו, חיזקו ואימצו!

מעבר לבעיות שהוזכרו על עומסים ודילוגים וכו' ישנה בעיה הניתנת לפתרון פשוט וללא עלויות נוספות במידה ויש קצת רצון טוב מצד החברה. פעמים רבות חולף ביעף אוטובוס בלא לעצור כביכול מחסור מקום, אך במבט חטוף תוך כדי ניתן להבחין במקומות פנויים אף בישיבה, ולפעמים בעמידה פחות מעשר, או הנוסעים שזכו לשבת באוטובוס רואים זאת. הדבר נובע מעצלות הנהג להתמודד עם יתר נוסעים במקרה הטוב או סתם מ'אהבת מרדכי' וכדו'.

"כמובן שהעומדים בתחנה עיניהם רואות וכלות ואין לאל ידם לעשות מאומה, ואף הנוסעים שנוגע ללבם ע"פ רוב לא מעוניינים להתעמת עם הנהג ולהעיר לו. הפתרון הפשוט להנ"ל הוא שהחברה תייעד מספר טלפון שיגיע לפקח או למשרדי החברה ולפרסמו באופן שיהיה זמין ביד הציבור, ואז כשתגיע תלונה כזו בשעת מעשה ניתן יהיה לבדוק לפי מכונת התשלום את מספר הנוסעים המדויק, או לכה"פ אחר כך לשחזר, ואם יתברר שהנהג חלף ללא הצדקה בלא להעלות נוסעים להטיל עליו סנקציות, כאלו שדי יהיה במספר פעמים בלבד כדי להרתיע נהגים סוררים מהתנהגות כזו על חשבון הנוסעים. נקוה שלא תרפו מהנושא שנוגע לסבלם של אלפי אנשים וזכות הרבים תעמוד לכם".

וגיטה ווייס מסכמת: "לא יצא לי להשתמש בקו 422. אבל יצא לי גם יצא להשתמש בקווים אחרים של אפיקים. הסיפורים בהחלט חוזרים על עצמם. דילוג על יציאת אוטובוסים, אי תגבור אוטובוסים בשעות עמוסות, הוצאת אוטובוסים שאינם תקינים (מה שגורם לנסיעה איטית בצורה מוגזמת, ובדרך כלל צריך בדרך להחליף אוטובוס). חברת אפיקים בפירוש עושה כל שביכולתה להפגין זלזול בציבור הנוסעים המפרנסים אותה".

תגובה אחת
  1. זה ממש לא נכון הציבור תמיד מיתלונן גם אם תעשה בשבילם הכול לפעמים האנשים מנפחים זה לא נכון שקר