הכרזת טראמפ: אמריקאים 'עולים' לירושלים

מאז ההצהרה נמכרו בשכונה היוקרתית כ- 10 יחידות דיור – חלקן נמכרו ביריד מכירות מיוחד שהתקיים בניו יורק כבר עם הודעת טראמפ על כוונותיו • הרוכשים ברובם, יהודים אורתודוקסים אמריקאים שמתכננים לעשות עלייה

בית עם גינה ברמת גבעת זאב
בית עם גינה ברמת גבעת זאב

הצהרת טראמפ כי ירושלים היא בירת ישראל מביאה איתה רוח חדשה – מאז ההצהרה חרדים מהקהילה האנגלו-סכסית בארצות הברית החלו להביע התעניינות מוגברת לרכישת וילות יוקרה המוקמות בימים אלו בשכונת רמת גבעת זאב.

חברת נופי ישראל המקימה את פרויקט המגורים, מדווחת כי מאז ההצהרה נמכרו בשכונת היוקרתית כ- 10 יחידות דיור למשפחות דתיות אשר ברובן משפחות מהקהילה האנגלו-סכסית בארצות הברית – חלקן נמכרו ביריד מכירות מיוחד שהתקיים בניו יורק כבר עם הודעת טראמפ על כוונתו להצהיר.

הרוכשים ברובם הם יהודים אורתודוקסים אמריקאים שמתכננות לעשות עלייה, ביניהם – עורכי דין, פרופסור בתחום הלב ורואה חשבון.

מחירי הוילות החל מ- 5.5 מיליון שקל, מחיר יחידת דיור יוקרתית נע בין 2.5 מיליון שקל ועד 3.9 מיליון שקל לפנטאהוז.

בסך הכל, בתוך כשנתיים נמכרו בשכונה כ- 350 יחידות דיור בסכום כולל של 800 מיליון שקל.

רמת גבעת זאב היא שכונה יוקרתית שמוקמת על צלע הר במרומי גבעת זאב. פרויקט המגורים בשכונה המוקם על ידי חברת נופי ישראל, נמצא בשלבי בנייה מתקדמים. הפרויקט כולל כ- 400 יחידות דיור בחלוקה הבאה – 150 בתים צמודי קרקע עד ל- 450 מ"ר ועוד כ- 240 יחידות דיור על פני 13 בניינים בני 10 קומות. סטנדרט הבנייה עשיר וכולל: לובי מפואר, מפרט טכני גבוה ועוד.

בסך הכל בהקמת השכונה משקיעה חברת נופי ישראל כ- 750 מיליון שקל, כאשר 160 מיליון שקל מתוכם רק עבור עלויות הפיתוח.

בחברת נופי ישראל ציינו כי "אין ספק שהצהרת טראמפ הביאה ותביא גל חדש של רוכשים לשכונה. עוד לפני ההצהרה הרגשנו בביקוש הרב להתגורר בפרויקט. עד כה כ-230 משפחות אורתודוקסיות שיעלו בשנה הקרובה מארה"ב כבר רכשו בתים ודירות בפרויקט. מדובר במשפחות שרכשו את הדירות עוד לפני קבלת היתר הבנייה ביניהם 8 פרופסורים שצפויים לעלות לארץ עם סיום בניית הפרויקט ולעבוד בבית החולים הדסה עין כרם. צמודי הקרקע בפרויקט מוקמים על פי העדפת הרוכשים מתוך 10 אפשרויות שונות, כולן ברמת גימור גבוהה בתכנון אדריכלי אישי לכל רוכש וכוללים מרתף, אופציה לבריכה פרטית, בתים חכמים וחניות מקורות".

כמו כן בחברה ביקשו להדגיש כי בניית הפרויקט מתבצעת בסטנדרטים שאינם מוכרים בישראל. "הושקעה מחשבה ירוקה במרחבים הציבורים שכוללים גינות שעשועים לילדים ונחל זורם עם מי גשמים. כמו כן, בשכונה ייבנו כיכרות עם מזרקות רחוב, מגרשי טניס וסקווש, קאנטרי קלאב, מרכז מסחרי ואפילו מערכת חינוך פרטית".

השארת תגובה