"מאלצים את הממשלה"? לא ממש

בעוד השמאל מנסה שוב ושוב "לאלץ את הממשלה ליישם את מתווה הנכים", כלשונם, הם נתקלים בחומה בצורה מכיוונם של השרים • חסון מטיח: "את חוק ההמלצות ידעו להעביר בחקיקת בזק"

הפגנת נכים | צילום: דוברות המשטרה
הפגנת נכים | צילום: דוברות המשטרה

כצפוי, השרים דחו שוב, בשנית, את הדיון על הצעת החוק החלופית ליישום חוק הנכים שהגישה סיעת המחנה הציוני, במטרה "לאלץ את הממשלה ליישם את המתווה עליו הסכימו כל סיעות הקואליציה", כלשונם.

כפי שדווח אמש ב'כל הזמן', לפני כחודש וחצי הודיע יו"ר סיעת המחנה הציוני, חבר הכנסת יואל חסון, בישיבת הסיעה כי סיעתו תקדם הצעת חוק חלופית למימוש מתווה הנכים, עליה הסכימו כל סיעות האופוזיציה.

לדברי חסון, "החל מפתיחת מושב החורף עסוקה הממשלה וסיעות הקואליציה בסכסוכים, וויכוחים ומשחקי כבוד וכי הם נמנעים מלהוביל רפורמות וחקיקה לטובת האזרח".

בהודעה שפורסמה אמש מטעם סיעת המחנה הציוני נכתב כי "הצעת החוק, המבוססת על ההסכם בין הממשלה ובין מטה מאבק הנכים בתיווך ההסתדרות, נועדה לאלץ את הממשלה לשים קץ להזנחת הנכים ולהביא לפתרון לאחר דחיות אין קץ של הממשלה". לדברי חסון, "הצעת החוק מהווה הזדמנות לממשלה ליישם התחייבויותיה כלפי הנכים ולהפסיק להפקירם לחרפת רעב".

"כבר לפני חודשיים הממשלה התחייבה בפני הנכים לאשר את המתווה כדי שיחול מתחילת 2018, אך בינתיים לא נעשה כלום ופתרון אינו נראה באופק. אני קורא לכל סיעות הבית לתמוך בהצעב ולשים קץ להפקרת הנכים".

כאמור, השרים דחו שוב את הדיון בנושא, למועד בלתי יודע, מה שגרר כמובן תגובות נזעמות מצד ראשי סיעת המחנה הציוני שהגדירו את המהלך "התעללות צינית של הממשלה בציבור הנכים". לדברי יו"ר הסיעה, חבר הכנסת יואל חסון, "הממשלה הוכיחה היום שהיא לא רואה את הנכים ממטר. הצעת החוק איפשרה לממשלה לעגן בחוק את הסכמותיה עם מטה מאבק הנכים מחודש ספטמבר וליישם את התחייבויותיה". חסון הוסיף ואמר כי "לא ייתכן שהממשלה תגרור את הנכים עוד ועוד מבלי לאפשר להם לחיות בכבוד מינימלי. הצעת החוק תועלה להצבעה במליאת הכנסת ביום רביעי הקרוב כדי לחשוף בפני הציבור מי נאמן לו ומי לא".

חבר הסיעה, חה"כ מיקי רוזנטל גינה אף הוא את דחית הדיון ואמר כי "הצהרות והבטחות בשפע, אך מעשים – אין. מה שעושה ממשלת נתניהו זה לא פחות מהתעללות צינית בציבור הנכים שפשוט קורס. מעניין שאת חוק ההמלצות ידעו להעביר בחקיקת בזק אבל את קצבאות הנכים דוחים ושוב דוחים. ממשלה שכל עיסוקה לחלץ את ראש הממשלה מחקירות השחיתות שכחה לשם מה נבחרה ובעבור מי היא אמורה לעבוד".

תגובה אחת
  1. הממשלה שלנו אטומה ואין להם בושה לדחות שוב ושוב ניפגש בבחירות בקרוב

השארת תגובה