ההמון הפגין ברוטשילד וזעק "ביבי הביתה"

לצד שלטים הטוענים כי מדובר בהפגנה א-פוליטית, הפגינו אנשי שמאל בשדרות רוטשילד בתל אביב ודרשו מראש הממשלה להתפטר – בעודם מחזיקים בשלטים פוליטיים • תיעוד נרחב


צילומים: פישל רוזנפלד

קהל רב התאסף עם צאת השבת בשדרות רוטשילד בתל אביב, סמוך לבית הקמת המדינה, בקריאות נגד שחיתות שלטונית, לצד האשמות נגד ראש הממשלה נתניהו, שנחקר ביום שישי האחרון מזה הפעם השביעית.

מדובר בהפגנה שלישית במספר במוצ"ש בתל אביב. זאת, לאחר קרוב לשנה במהלכה הפגינו אנשי שמאל מדי מוצ"ש מחוץ לביתו של היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט. כעת, נראה כי יוזמי ההפגנה, חבר מפלגת העבודה אלדד יניב ואב הבית לשעבר במעון ראש הממשלה מני נפתלי, בחרו להרעיש את הרחוב ביתר שאת ולהעביר את מה שהם מכנים "המלחמה נגד השחיתות" לבירת השמאל – תל אביב.

על אף שהם טוענים שוב ושוב כי מדובר במחאה א-פוליטית, וכך גם על פי שלטים שהונפו בהפגנה, עליהם התנוסס הכיתוב "לא ימין, לא שמאל – רק ישר", וכי מדובר אך ורק במאבק נגד השחיתות, נאמרו בהפגנה לא מעט אמירות פוליטיות – רובן ככולן מהצד השמאלי של המפה. כך למשל, בתיעוד וידיאו שצילם 'כל הזמן' במהלך ההפגנה נשמע ההמון בקריאות "ביבי הביתה" – לצד שלטים עליהם נכתב "כלום זה מרמה – שמאל זה מרצ".

מנגד, הפגינו במקום גם פעילים חברתיים ופעילי ימין שקראו להציל את דרום תל אביב – בעוד בג"ץ והשמאל נוטל אחריות גדולה למצב הנוכחי ברחובות שכונות הדרום, תחת מעטה של "פליטים" ו"זכויות בני אדם".

השארת תגובה