"התפספס לי" • ספר התירוצים למס הכנסה

משלמים מס
משלמים מס

" אני לבד על הקופה והתפספס לי" אמר בעל עסק לפקחי מס הכנסה שביקרו אצלו בעסק במהלך ביקורת היחידה לניהול ספרים במס הכנסה, בבתי עסק בערים רחובות, נס ציונה, יבנה, ראשון לציון וגן יבנה.

המבצע כלל 105 ביקורות, במהלכו עלה כי 7 אחוז מהעסקים שנבדקו לא רשמו הכנסות כדין. למבצע שנוהל בראשות פקידת השומה ברחובות נבחרו, בין השאר, עסקים בעלי מחזור של מעל ל-3 מיליון שקלים, עסקים בענפי השירותים והמקצועות החופשיים, עסקים שנתקבל לגביהם מידע וכד'.

באולם אירועים בנס ציונה נמצאו צ'קים, שחלקם לפיקדון, בסך 390,000 שקלים שלא נרשמו בספרי העסק. תגובת מנהל האולם הייתה: "אני נוהג לתת אסמכתא בתור קבלה ממוספרת בסדר רץ ומוציא קבלה על 0 שקלים ומציין שזה צ'ק ביטחון". לעומתו, סוכן ביטוח שלא רשם הכנסה בסך של 1,300 שקלים שהופקדה בחשבון הבנק שלו טען: " זה סכום שנפל תחת הרדאר התפספס לנו ולא הוצאנו קבלה".

פעילות ביקורת זו, נערכה כחלק מפעילות נרחבת של רשות המסים כנגד מעלימי מס והון שחור. זאת, במסגרת המדיניות של הגברת פעילות האכיפה לשיפור ולשימור יכולת ההרתעה, בין היתר על ידי עריכת מבצעי שטח, שמטרתם להביא לדיווחי אמת ולגביית מס אמת ובכך להגביר את השוויון בנטל בקרב האזרחים.

השארת תגובה