חבר הכנסת יוזם: תביעה ייצוגית נגד ליברמן

חבר הכנסת טלב אבו עראר קרא לכנס את ועדת המעקב העליונה לערבים ישראלים ולשקול אפשרות "לתביעה ייצוגית נגד השר, בכדי שישא באופן פרסונאלי את נטל הצהרותיו"

טלב אבו עראר
טלב אבו עראר

"חרם על אום אל פאחם" • ליברמן כועס

חה"כ טלב אבו עראר הציע יוזמת נגד מקורית, "קורא בזאת לכנס את ועדת המעקב העליונה לערבים בישראל, לדון בהצהרות השר ליברמן, ושקילת האפשרות לתביעה ייצוגית נגד השר, בכדי שישא באופן פרסונאלי את נטל הצהרותיו המורות לנתק פורמאלי וכלכלי לתושבי ואדי עארה. השר המתלהם שקורא לטרנספר חלה עליו החובה לשלם משפטית את מחיר שנאתו וקריאתו להסתה נגד הערבים בישראל".

ח"כ איל בן ראובן (מחנ"צ), קרא לשר הביטחון להתנצל בפני "רבים מתושבי ואדי ערה הערבים, שאינם זורקים אבנים ומסיתים ואף פועלים למען חיים משותפים במדינת ישראל. ישנם מסיתים ויש עשבים שוטים שראויים לגינוי ולישיבה מאחורי סורג ובריח. הכללת כל תושבי ואדי ערה והפיכתם לאויבים איננה מוסיפה דבר ופוגעת בביטחון ישראל".

ח"כ עמיר פרץ תקף אף הוא, "תפקידם של מנהיגים להרגיע את השטח ולא להתסיס. צריך לפעול בנחישות כנגד כל המתפרעים ומפירי הסדר, אך אין מקום להכללה והפניית אצבע מאשימה נגד כלל ערביי ישראל, המתנהלים כמיעוט אחראי בתוך מדינה יהודית ודמוקרטית. במקום לשפוך שמן על המדורה, שר הביטחון צריך לבחור אמירות שיסייעו לצה"ל, למשטרה ולכוחות הביטחון להרגיע את השטח ולא באמירות שרק יחריפו את העימות.

קריאתו לחרם על אזרחי ישראל, גם אם דרכם אינה דרכו, אינה מוסרית יותר מהקריאות הנלוזות לחרם על המתנחלים. על ראש הממשלה להתנער לאלתר מדברים חמורים אלה".

השארת תגובה