הסרת הלוט בקריית ההדרכה של צה"ל

היום התקיים טקס הסרת הלוט בקריית ההדרכה של צה"ל, על שמו של האלוף אריק שרון ז"ל. ■ יעלון: "אנו שותפים היום להיסטוריה. חלום שהיה נחלתם של משוגעים לדבר וחזון שהחל נרקם בתחילת העשור הקודם, קורמים עור וגידים והופכים לנגד עינינו למציאות.

הסרת הלוט מחנה אריק שרון. צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון
הסרת הלוט מחנה אריק שרון. צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

היום (ד'), ט"ו בשבט תשע"ה, התקיים טקס הסרת הלוט בקריית ההדרכה על שמו של אלוף במילואים אריאל (אריק) שרון ז"ל.

הטקס נערך בקריית ההדרכה, במעמד שר הביטחון, מר משה (בוגי) יעלון, ראש המטה הכללי, רב-אלוף בנימין (בני) גנץ, חברי פורום המטה הכללי ובני משפחת שרון.

אלוף במילואים אריאל (אריק) שרון ז"ל היה ממפקדיו הבולטים של צה"ל. פעולותיו כמצביא בחזית המערכה במלחמות ישראל, ובכלל זה בקרבות שהכריעו את המערכה, הן נכס צאן ברזל במורשתו של צה"ל.

בתפקידיו המרכזיים שירת כמפקד פיקוד הדרום וראש מחלקת ההדרכה של צה"ל. לימים, ממשלת ישראל בראשותו קיבלה החלטה להקמת תוכנית לאומית אסטרטגית לפיתוח הנגב, שהעוגן בה הוא העברת מחנות צה"ל לנגב כמהלך מרכזי מניע ומחולל שינוי.

צה"ל החל זה מכבר בהגשמת חזון זה והתוכנית לפינוי מחנותיו מאזור המרכז והעברתם לנגב קורמת עור וגידים בימים אלה.

מדברי שר הביטחון, מר משה (בוגי) יעלון: "אנו שותפים היום להיסטוריה. חלום שהיה נחלתם של משוגעים לדבר וחזון שהחל נרקם בתחילת העשור הקודם, קורמים עור וגידים והופכים לנגד עינינו למציאות. תמצית התגלמותו של המעשה הציוני. תמצית העשייה החברתית. המשך המעשה הביטחוני במקום שאין ראוי ממנו.

כאן, במקום הזה, יוכשרו חיילי צה"ל במגוון רחב של תחומים. כאן ירכשו את הכשרתם הצבאית. אל קריית ההדרכה הזו הם יגיעו, ויפגשו את ישראל על גווניה השונים. הם יגיעו לכאן מכל קצות הארץ, חיילים וחיילות, בני עדות ודתות שונות, מהערים, הכפרים, הקיבוצים והיישובים – ויגשימו את החזון הציוני במלוא הדרו.

זהו החזון הציוני שראה לנגד עיניו ראש הממשלה לשעבר אריאל שרון זכרו לברכה, שבתקופת כהונתו חזה את הערך הרב הגלום במהלך הזה, ודחף אותו בכל כוחו. בעיני רוחו ראה אריק את הנגב מתקרב למרכז, את המוני החיילים מגיעים לכאן ומשנים מציאות, מסייעים לנגב לשגשג ולפרוח.

קריית ההדרכה שתיקרא על שמו של אריק, שבחר להתיישב בנגב, היא המקום הראוי להנצחתו. שילוב של צבא וחברה, הכשרה והגשמה, שירות והתיישבות. כל מה שאריק גילם, החל מהיותו לוחם צעיר ונועז ועד ימיו כראש ממשלה. מצביא יוצא דופן שחייו הוקדשו למען מדינת ישראל, איש האדמה ובן הארץ הזו, שהשפעתו על צה"ל ולוחמיו, לאורך השנים, הייתה כבירה".

מדברי ראש המטה הכללי, רב-אלוף בנימין (בני) גנץ: "היום אנו חוזים בפריחתה של תוכנית מעבר צה"ל דרומה. קריית ההדרכה היא הנטע הראשון מיני רבים המתחדשים, שיממשו את חזון הפרחת הנגב של מייסדי המדינה עוד מימיה הראשונים. בעתיד הקרוב נוכל לחזות בנטע זה נושא פרי – הקדמה הטכנולוגית, איכויות ההדרכה והשילוביות בין האגפים והמערכים השונים שיתקיימו בקריית ההדרכה, הם הקרקע הפורייה עליה יצמחו הדורות הבאים של חיילי צה"ל. בין כתליה של קריה זו נחנך את חיילינו לעמידה במשימה, לאהבת הארץ, לציונות ולדוגמא אישית ומשעריה הם ייצאו מקצועיים, אחראיים, ומסורים למשימת ההגנה על מדינת ישראל.

"היה זה אריק שרון, שהוביל כראש הממשלה את מהלך העברת בסיסי צה"ל לנגב במטרה לחבר את קצוות הארץ, להדק את הקשר בין העם לצבאו ולפתח את הדרום ואת הנגב. אריק, במקום זה, על אדמת המדבר שכה אהבת בחרנו להנציח אותך: את הלוחם שלימד את כולנו מהי חתירה למגע ובעיקר מהו אומץ לב ומהי יוזמה; את המפקד שנשא מילדות על כתפיו את משקלה האדיר של האחריות הלאומית; ואת ראש הממשלה שהערך העליון שהנחה אותו הוא אהבת המולדת והשמירה על בטחונה ועצמאותה.

"בעוד כשבועיים אסיים את תפקידי כראש המטה הכללי של צבא ההגנה לישראל. לאורך השנים האחרונות, כמו גם בתקופה זו, אנו מתמודדים במקצועיות ובאחריות עם קשת אתגרים העומדים בפנינו, מעבר לגבולותינו ובתוכם. לצד עשייתנו הביטחונית אנו ממשיכים לקדם את צה"ל בכל התחומים. זוהי אחריותנו הלאומית, כצבא הנבנה מהחברה הישראלית, לתרום לפיתוחה ולהמשיך לקדמה – להמשיך לפעול להגשמת חזון מייסדינו".

מדברי ראש אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה, אלוף קובי ברק: "קריית ההדרכה שמהיום תקרא "מחנה שרון", תהפוך לסמן ימני לאיכות בצה"ל ובארגונים מקבילים בארץ ובעולם. הקריה תהווה דוגמא למצוינות, לארגון החורט על דגלו קידמה הדרכתית, מודרניזציה וייעול תהליכי הכשרה של החילות תומכי הלחימה".

השארת תגובה