יום עיון לרבני ערים ורושמי הנישואין

ביום עיון שנערך בעיר נשר על ידי מחלקת נישואין ורבנים בראשות הרב חזקיהו סאמין, השתתפו כמאה חמישים רבני ערים, רבנים מקומיים ורשמי נישואין מאזור הצפון ובמעמד הרבנים הראשיים לישראל

את היום פתח מנכ"ל המשרד לשירותי דת עו"ד עודד פלוס שהודה לעובדי המועצות הדתיות בכל אתר ואתר, על השירות היעיל שמגישים לצבור, וחשף בפני הקהל כי המשרד לשירותי דת זכה בשנתיים האחרונות במקום הראשון מבין משרדי הממשלה במדד שביעות רצון הצבור, זאת הודות לפעילות העניפה המקצועית והאדיבה של לשכות הנישואין שבמועצות הדתיות.

מארגן הכנס הרב חזקיהו סאמין פנה למנהלי ועובדי מחלקות הנישואין ואמר להם כי זאת זכות עצומה שנפלה בחלקם לעסוק בנושא הרישום הנישואין המהווה כעין תעודת ביטוח לעם היהודי לשמר את רצף הדורות בעם ישראל חוליה אחר חוליה, השזורה ומחברת בין העבר ההווה והעתיד. בדבריו שיבח את עובדי מחלקות הנישואין בהתייחסותו לזכייה במקום הראשון בשירות הציבורי וזאת בניגוד לתדמית המצטיירת בשיח הציבורי באמצעות התקשורת וגופים שונים. לאחר מכן התקיים פאנל של שלשה רושמי נישואין ותיקים בהנחיית הרב סאמין, שהשיבו לשאלות הרבנים בענייני רישום נישואין על פי ניסיונם הרב.

לאחמ"כ נשא דברים המרא דאתרא הרב יצחק לוי, בענין בחירת עדים כשרים לקידושין, וסיפר מניסיונו על כמה זוגות שהגיעו אליו לאחר שהתברר להם שהם נשואים שנים רבות ללא קידושין וכתובה, מפני שהעדים בחופה היו פסולים, והיה צורך לערוך להם קידושין בשנית. הרב לוי העלה הצעה לפתרון שיצמצם תופעה זו. בסיום דבריו הודה למשרד לשירותי דת שבחר לערוך את יום העיון בנשר, ולכנס בה את כל הרבנים.

בדברים שנשא ראש העיר נשר מר אבי בינמו אמר כי הוא גאה על כך ששמע לרבי דוד אבוחצירא שאמר לו לבחור את הרב יצחק לוי לרב העיר נשר, ושיבח את רב העיר שהצליח בתקופה כה קצרה להאהיב את התורה על הבריות, ואף סיפר שגם הוא מגיע לשיעורי התורה של המרא דאתרא.

נעל את יום העיון הראשון לציון הגר"י יוסף בשיעור מיוחד שמסר בעניין הנהגת הרב בקהילה, בפתח דבריו בירך את הרב אליהו בר שלום על בחירתו השבוע, ואת רב העיר טבריה הרב משה בוחבוט והביע את שמחתו על כך שנבחרים תלמידי חכמים חשובים לרבני ערים הראויים למשרתם, והביע את צערו על כך שלא בוחרים רבנים במשרה מלאה. לאחר מכן דרש מרבני הערים שישתדלו בכל יכולתם להקפיד על קיום הוראות מרן השלחן ערוך, והסביר בהרחבה מה המקור לזה מהש"ס והפוסקים. וכן על כך שהרבנים צריכים לשמור על מנהגי הספרדים כגון שבועה בכתובה, ומאידך גיסא על הרבנים להיות בקיאים גם במנהגי אשכנז, כדי לדעת מה להורות לבני עירם מיוצאי אשכנז. וציין לשבח את רב העיר נשר שהולך בדרך זו. כמו כן פנה אל הרבנים שינצלו את זמנם ולהמשיך ולשקוד על תלמודם, ולכתוב תשובות בהלכה ולחבר ספרים, וכן יזהרו לשמור על כבודם בעיני הבריות. בסיום דבריו הודה למארגני הכנס, וכן בירך את עובדות המועצות הדתיות, שעושות עבודת קודש.

הכנס ננעל לאחר ארוחת צהריים עשירה בחסות המועצה הדתית נשר, ובסיומה הודו כל הרבנים למארגנים על הכנס הנפלא שתועלתו חשובה ורבה.

השארת תגובה