בעקבות העומס בבתי החולים: דרעי מבקש לכנס את הכנסת

בעקבות העומס הרב על בתי החולים בימים האחרונים, הורה יו"ר ש"ס הרב אריה דרעי לח"כ אברהם מיכאלי לדרוש מראש הממשלה לכנס דיון פגרה מיוחד בנושא

יו"ר ש"ס אריה דרעי בכנס נציגי ש"ס. צילום יעקב כהן
יו"ר ש"ס אריה דרעי בכנס נציגי ש"ס. צילום יעקב כהן

בימים האחרונים נרשם, כפי שקורה כמעט בכל שנה בתקופה הזאת של השנה, עומס רב בבתי החולים ברחבי הארץ, כשבבתי חולים מסוימים אף הגיעו ל-200 אחוז תפוסה. בחלק מבתי החולים אף ביקשו ממטופלים שלא להגיע אם לא מדובר על מקרה חרום.

בעקבות מצב זה, קורא יו"ר ש"ס הרב אריה דרעי לראש הממשלה בנימין נתניהו לטפל במצב, ולכנס את הכנסת לדיון פגרה דחוף כדי לדון במצב הקשה של מערכת הבריאות, למרות שהמדינה נמצאת במערכת הבחירות.

דרעי,  שאינו משמש היום כחבר כנסת לאחר פרישתו לפני כחודש, הורה ליו"ר הסיעה היום בכנסת ח"כ אברהם מיכאלי שיפנה לראש הממשלה שיקיים דיון פגרה מיוחד כאמור.

"אני קורא לראש הממשלה בנימין נתניהו להתערב במשבר. פיקוח נפש דוחה מסיבות עיתונאים", אמר דרעי, והוסיף: "התמונות מבתי החולים והמציאות בחדרי המיון, הם עוד עדות נוספת לקריסת השירותים החברתיים שהאחים לפיד ובנט משאירים מאחריהם". האשים דרעי.

כזכור אתמול, הגיבה שרת הבריאות לשעבר, יעל גרמן (יש עתיד) על העומס הרב בבית החולים ואמרה כי  "הצפיפות הבלתי נסבלת בחדרי המיון ובמחלקות האשפוז, כל חורף, היא קטסטרופה ידועה מראש. בחורף קל, המצב קשה ובחורף קשה המצב בלתי נסבל". גרמן הוסיפה כי "הוועדה שעמדתי בראשה נתנה דעתה על מצב האשפוז הכללי והמליצה על שיפור המצב בחדרי המיון. מדינת ישראל היא המדינה הצפופה ביותר מבחינת אשפוז בבתי החולים. כמו בכל בעיה אקוטית ונמשכת, הפתרון צריך להיות שורשי".

תגובה אחת
  1. טוב היה לחשוב איך מורידים את העומס, למשל הורדת עומס על המעבדות יכולה להועיל ולא דורשת הרבה השקעה…

השארת תגובה