"סבל איום ונורא": כאוס בקו 422

עשרות נוסעים מירושלים לבני ברק, נאלצים להמתין זמן רב לקו 422 של חברת אפיקים ומתמודדים עם חיסורי קווים • משרד התחבורה חשף ל'ביזנס': "אפיקים נקנסה בסכום כולל של כ-100 אלף שקל, בגין הפרות ואי ביצוע נסיעות"

לחץ נפשי, חרדה? זו הכתובת בשבילך

שמעון בן ה-25 היה בדרכו לתחנת האוטובוס בשדרות גולדה מאיר בירושלים, שם היה אמור לעלות על קו 422 של חברת אפיקים לבני ברק. אלא שגם אז, ככל יום נאלץ שמעון להמתין שעה ארוכה עד להגעת האוטובוס לתחנה. המתנה אותה נאלץ לעשות יחד עם נוסעים רבים. "אני נוסע כל יום בקו", אומר שמעון ל'ביזנס'.

לדבריו, השקת קו 422 לפני מספר שנים, אמנם הקלה עליו משמעותית, אך בשנה האחרונה נרשמו חיסורים רבים של הקו המדובר ולא פעם הוא נאלץ להמתין זמן רב עד להגעת האוטובוס. "זה משבש את סדר היום", הוא אומר. "לא עזרו כל הפניות והבקשות לנהגים להקדים את בואם, ההמתנה נמשכת וכל נסיעה הופכת לסבל איום ונורא".

העובדה כי ימים אלו הם ימי חורף וקור עז השורר ברחובות בשעות הבוקר, מרתיעה רבים לצאת אל הדרך. "אני באמת לא יודע מה לעשות. לצאת מהבית בקור כזה בלי לדעת מה יהיה בעוד שעה, זה בלתי אפשרי", מסכם שמעון.

גם אלי, תושב רמות הנוסע מדי בוקר לבני ברק, מתלונן על חיסורים, "יש לי ביד יותר מעשר קבלות מהחודשיים האחרונים שעליהן רשמתי את התאריך, בכל המקרים המתנתי לאוטובוס שלושת רבעי שעה ויותר, מה שאומר שהחברה דילגה בכל פעם לפחות על קו אחד".

משיחה עם נוסעים נוספים עולה כי התופעה לא חדשה לאיש, "נראה אותם עושים את זה בקו חילוני עם עומס נוסעים כזה, רק כשמדובר בחרדים מעזים לזלזל ולדלג, ואני לא מדבר על מקרים בהם אוטובוס עוצר אחרי תחנה או מדלג כי נראה לו שאף אחד לא מתכנן לעלות", מוסיף יהודה (השמות המלאים שמורים במערכת).

פנינו למשרד התחבורה בבקשה לקבל את נתוניהם לגבי חיסורי נסיעות בקו המדובר, ומהם נמסר כי "משרד התחבורה אוכף את הממצאים שנמצאו באמצעות חברות הבקרה או פניות הציבור על פי הסכם ההפעלה של כל מפעיל. המשרד מטפל בכל פניות הציבור המגיעות אליו". לשאלתנו האם נערכת ביקורת בקו המדובר, השיבו במשרד התחבורה כי "משרד התחבורה עורך ביקורת קו 422 כמו בשאר הקווים של התחבורה הציבורית בישראל".

לאחר פנייה חוזרת למשרד התחבורה, עלה הנתון המעניין הבא. "במסגרת בקרה שוטפת שעורך המשרד על מפעילי התחבורה הציבורית", מסר דובר משרד התחבורה. "נקנסה חברת אפיקים בסכום כולל של כ-100 אלף שקל, בגין הפרות מתנאי ההפעלה ובכלל זה איחורים ואי ביצוע נסיעות".
מחברת אפיקים לא נמסרה תגובה.

אם גם אתם נתקלתם בבעיה דומה – מוזמנים לפנות למערכת קו עיתונות במייל: avig@kav-itonut.co.il

תגובה אחת
  1. מרתק

השארת תגובה