היועהמ"ש: "הקואליציה אינה מבצעת 'מחטף'"

בעקבות כוונת הקואליציה להביא את 'חוק ההמלצות' להצבעה בקריאה סופית כבר בשבוע הבא, פנו חכי"ם מהאופוזיציה ליועץ המשפטי של הכנסת וליו"ר אדלשטיין בטענה כי מדובר בהליך שאינו חוקי

מנדלבליט ונתניהו (עמוס בן גרשום לעמ)
מנדלבליט ונתניהו (עמוס בן גרשום לעמ)

חברי כנסת מכלל סיעות האופוזיציה פנו בבהילות ליועץ המשפטי עו"ד אייל ינון וכן ליו"ר הכנסת יולי אדלשטיין, בדרישה שלא לאפשר להנהלת הקואליציה להביא את 'חוק ההמלצות' להצבעה במליאה בקריאה שנייה ושלישית ביום שני הקרוב, בטענה כי מדובר בחקיקת בזק העומדת בסתירה לתקנות.

המדובר בחכי"ם מכלל סיעות האופוזיציה המאשימים, כי בכוונת ביטן ואמסלם להעלות את 'חוק ההמלצות' לדיון בוועדת הפנים לקראת הכנתו לקריאה שניה ושלישית, כבר ביום חמישי הקרוב מתוך כוונה להביא את החוק להצבעה סופית במליאה ביום שני.

במכתב ששיגרו החכי"ם נכתב, כי "לאור הבעייתיות של ההצעה ואופן ההתנהלות של הליך החקיקה לקריאה קריאה ראשונה, מן הראוי לאפשר לחברי הכנסת לקיים דיון מכובד ולשקול את הדברים בכובד ראש לפני שהם עומדים בפני הצבעה בקריאה שנייה ושלישית".

לדידם, "קיומם של שלושה דיונים בטווח של פחות משבוע לא יאפשר קיום הליך ראוי ומכבד ומעלה חשש כבד למחטף, לכן אנו רואים לנכון לפנות אליכם לבקש כי תפעלו על מנת למנוע הליך של חקיקת בזק בהצעת החוק".

יצוין, כי בתגובה למכתב השיב היועמ"ש של הכנסת, כי אף שמדובר בנוהל חריג, מכל מקום הרי שלא נפל כל פגם בהליך החקיקה וזאת ללא קשר לתוכן החוק.

השארת תגובה