מנדלבליט הורה: 6 מבנים בנתיב האבות

היועץ המשפטי לממשלה הודיע כי בתום בדיקה יסודית, הרי שהוא מאפשר להשאיר שישה בתים בנתיב האבות ובכך להקטין את מספר הבתים המיועדים להריסה – במטה המאבק בירכו

נתיב האבות עם חיצים
נתיב האבות עם חיצים

היועץ המשפטי לממשלה הודיע כי יאפשר להשאיר שישה בתים המיועדים להריסה בהתנחלות 'נתיב האבות' ובכך להקטין את מספר הבתים המיועדים להריסה על ידי פסק הדין הדרקוני שניפק בג"ץ.

ממטה המאבק ביישוב נמסר בתגובה, כי הם מברכים על ההחלטה היצירתית ועל אומץ הלב שגילה היועץ המשפטי לממשלה בהחלטתו ומביעים תקווה למציאת פתרון כולל עבור כלל המבנים המיועדים לפינוי.

"אנו מברכים על החלטת היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, להשאיר שישה בתים ובכך למנוע הריסה חלקית, אך החלטתו זו היא טיפה בים וכי משימת הממשלה היא לקדם את הדיונים בעררים ולהסדיר את שכונת נתיב האבות כולה".

לדבריהם, "לו היו מקודמים העררים וע"פ תקדים פס"ד חרשה, הרי שלא היה כל צורך בהרס הבתים ולא בניסור הבתים, וגם איום עתידי היה מוסר".

במטה המאבק, קוראים לממשלת ישראל והעומד בראשה בנימין נתניהו, לקדם את הדיונים בעררים ולסיים את הליך ההכרזה בנתיב האבות. "אנו קוראים לכולם להגיע למבנה הראשון הצפוי להיהרס בימים הקרובים ולהתבצר יחד איתנו ולמנוע את ההרס".

השארת תגובה