"הליכוד איים בבחירות" • תירוצים ב'כולנו'

"בליכוד הפעילו עלינו הכי הרבה לחץ שאפשר להפעיל – הבהירו לנו כי בלי 'חוק ההמלצות', לא נוכל לעבוד יחד וגם הזכירו הליכה לבחירות", אומרים במפלגה

נתניהו וכחלון בימים יפים יותר.
נתניהו וכחלון בימים יפים יותר.

לא קל להיות הבוקר חבר כנסת במפלגת 'כולנו'.

הבוקר עמדה המפלגה תחת מתקפה תקשורתית חסרת תקדים, אולי המתקפה הקשה ביותר שידעה 'כולנו' מאז הבחירות כאשר כמעט כל כלי התקשורת 'נזפו' בה על רקע תמיכתה ברגע האחרון ב'חוק ההמלצות' שעבר אתמול בקריאה ראשונה במליאת הכנסת.

כותרות העיתונים שזעקו חמאס נגד 'חוק ביבי', הציגו את המפלגה שהבטיחה להיות הקול השפוי בממשלה ולהגן על שלטון החוק, כמי שנכנעה, התקפלה ברגע האחרון ושינתה את עמדתה בעקבות לחץ פוליטי.

יושב ראש הסיעה חבר הכנסת רועי פולקמן תיזז הבוקר מאולפן לאולפן בניסיון למזער נזקים ולהסביר את השינוי הפתאומי שחל בעמדת המפלגה.

לדבריו, "בליכוד הפעילו עלינו הכי הרבה לחץ שאפשר להפעיל – הבהירו לנו, שבלי חוק ההמלצות לא נוכל לעבוד יחד וגם הזכירו הליכה לבחירות".

הוא הוסיף, כי בשורה התחתונה, "לחוק הזה אין הרבה משמעות. עשו ממנו הרבה יותר רעש ודרמה ממה שיש באמת, אמנם ברור ואין כל ספק, שהמוטיבציה הגדולה והמניעים של הליכוד לא תמימים". כשהוא רומז שראש הממשלה היה זה שהפעיל את חברי הכנסת ביטן ואמסלם שעמדו מאחורי החוק.

"אני אוהב שיש ציפיות מהמפלגה שלנו, אבל צדקנות היא לא השיטה. עמדנו על העקרונות שלנו שלא תהיה פגיעה במערכת החוק – לפעמים כשיש משבר קואליציוני, הדרך לפתור אותו היא להגיד 'כן, אבל', ולא 'לא יקום ולא יהיה'. התקשורת רוצה דרמה, אבל אנחנו לא חושבים שהחוק הזה כזה דרמטי".

השארת תגובה