קושנר התקשר, אבו מאזן סרב לשוחח

הפלסטינים מדווחים, כי חתנו של הנשיא טראמפ ושליחו למזרח התיכון ג'ארד קושנר ביקש לשוחח בטלפון עם יו"ר הרשות אבו מאזן אלא שזה הפנה אותו לנציג אש"ף בוושינגטון

פגישת ראש הממשלה בנימין נתניהו עם ג'ארד קושנר. צילום עמוס בן גרשום לעמ (2)
פגישת ראש הממשלה בנימין נתניהו עם ג'ארד קושנר. צילום עמוס בן גרשום לעמ (2)

המתיחות בין הרשות הפלסטינית לממשל בוושינגטון עולה שלב.

אמש דווח כי יושב ראש הרשות אבו מאזן סרב לקבל שיחת טלפון מחתנו של הנשיא טראמפ ג'ארד קושנר שביקש לדון בהתקדמות מתווה השלום האזורי.

מאחורי הסירוב עומדים ככל הנראה, האולטימטום שהציבה ארצות הברית ולפיו אם הפלסטינים יסרבו ליוזמת השלום המתגבשת וכן אם ימשיכו לפעול נגד ישראל בבית הדין בהאג, הרי שזו תפעל לסגירת נציגות אש"ף בוושינגטון.

נמסר, כי אבו מאזן הורה למזכירו להפנות את קושנר לנציג אש"ף בוושינגטון.

מקורבו של אבו מאזן נביל אבו רודיינה הבהיר, כי "התקופה הקרובה תהיה מכרעת ביחס להגדרת מערכת היחסים הפלסטינית והאמריקאית". הוא ציין, כי "ההוראה של אבו מאזן נובעת מתוך אמונה בצדקת הדרך הפלסטינית".

ג'ארד קושנר חתנו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, נחשב כידוע לאחר מהאנשים הקרובים לנשיא הנוהג למלא מעת לעת תפקידים רגישים בעיקר בזירה הבינלאומית.

במקביל, התקשורת בארצות הברית מדווחת, כי רוברט מולר, התובע המיוחד, שמונה על ידי סנאט לחקור את החשדות למעורבות רוסית בבחירות לנשיאות, חוקר חשד כי קושנר ניהל מגעים עם גורמים ישראלים בטרם נכנס טראמפ באופן רישמי לתפקידו.

החשד כביכול הוא, כי בשבועות האחרונים לכהונתו שלברק אובמה, התערב קושנר ופעל בניסיון לסכל את ההחלטה של הממשל היוצא שלא להטיל וטו על ההחלטה שעברה במועצת הביטחון נגד ההתנחלויות.

החשד הוא כי קושנר פעל בניגוד לנהלים שעה שזכה לרמת סיווג ביטחוני גבוה ביותר, אך לא עדכן לפני כן את הגורמים המוסמכים בדבר המגעים שניהל עם הבכירים הישראלים.

לפי הדיווח ב"וול סטריט ג'ורנל", הרי שקושנר עדכן לפחות שלוש פעמים את הטפסים הרשמיים שנמסרו לו על ידי גורמי הביון בטרם קיבל את רמת הסיווג הגבוה, לטענתם כדי למסור מידע שהוסתר בעבר על מגעים עם כ- 100 גורמים זרים ב-20 מדינות.

כאשר קושנר מצדו טען שסיבת ההשמטה היא "טעות אדמיניסטרטיבית".

השארת תגובה