הקרב על תקציב הבטחון: ליברמן VS לוין

לאחר שדרש העלאה תקציבית של 4.8 מיליארד שקלים, מה שכחלון לא ממש אהב, הגיב האלוף (במיל') עמירן לוין מ'העבודה' וטען שהתקציב חיוני יותר עבור החינוך • ליברמן לא שתק ובסיור בתעשיה האווירית השיב למתנגדיו


צילום וידאו: דנה שרגא, משרד הביטחון

לאחר שדרש אמש ממשרד האוצר הגדלה משמעותית בתקציב משרד הבטחון, 4ץ8 מיליארד שקלים, זכה הבוקר השר ליברמן לציוץ תוקפני ממי שטוען כי הוא מתאים יותר לתפקיד – האלוף במילואים עמירם לוין, חבר מפלגת העבודה שהתמודד בפריימריז האחרונים לראשות המפלגה ולא הצליח לכבוש את הפסגה.

לוין צייץ הבוקר בחשבון הטוויטר שלו כי עדיף היה להעביר את התקצוב לחינוך, כי הבטחון תלוי בחינוך ילדינו. "4 מיליארד תוספת לביטחון? למה לא לשכר המורים?! הביטחון מתחיל בחינוך. הטנק לא ינצח לבדו. האדם שבטנק ינצח! תוספת לחינוך היא השקעה לטווח ארוך בביטחון!", כלשון הציוץ.

אלא שליברמן לא ממש מסוג הפוליטיקאים השותקים ובמהלך סיור שערך הבוקר, יחד עם בכירי משרד הביטחון, בקמפוס המרכזי של התעשייה האווירית ליד נתב"ג, השיב למתנגדי התקצוב, בראשם השר כחלון, כי "מדינת ישראל מתמודדת יום יום עם אתגרים חדשים עם איומים חדשים, יותר קטלניים יותר מסוכנים. על מנת להבטיח את ביטחונם של אזרחי ישראל קריטי לשמר את היתרון האיכותי. מעולם לא יהיה לנו יתרון לא בגודל השטח ולא בגודל האוכלוסייה. היתרון האיכותי פירושו הון אנושי וטכנולוגיה. השילוב הזה בין אנשים לטכנולוגיה הוא מה שמבטיח את עתידה של מדינת ישראל. ההשקעה בביטחון היא גם השקעה בצמיחה ובכלכלה.'סטארטאפ ניישן' בלתי אפשרי בלי השקעה בביטחון מדינת ישראל. אני מקווה שכולנו נשכיל להמשיך ולהשקיע בביטחון וגם לראות את התוצאות לכלכלה, בצמיחה ובשגשוג של המדינה כולה".

בביקור השתתפו מנכ"ל משרד הביטחון האלוף (מיל.) אודי אדם ובכירי משרדו, יו"ר דירקטוריון התעשייה האווירית הראל לוקר ומנכ"ל החברה יוסי וייס. בפני שר הביטחון הוצגו מערכות מסוגים שונים, אסטרטגיות וטקטיות, בהן מל"טי האיתן והשובל, מערכת הנשק 'חץ 2' ו'חץ 3', מערכת 'ברק 8', מערכות מכ"מ מגוונות, מגוון מערכות טילי תקיפה והגנה, טילים משוטטים ולווייני תצפית.

השארת תגובה