בואו להכיר: האנטיקות שמתגלגלות כל אחת עם סיפור מרגש

תערוכה יוצאת דופן וייחודית של 10 מכוניות קלאסיות מאוספים פרטיים, אשר מוצגת לראשונה בישראל בתוך קניון לתקופה מוגבלת

ביואיק1948 , תערוכת רכבי אספנות בקניון TLV צילום רפי דלויה
ביואיק1948 , תערוכת רכבי אספנות בקניון TLV צילום רפי דלויה

קניון  TLV גאה להציג תערוכה חד פעמית לקהל הרחב – אוסף ייחודי של רכבי אספנות ומכוניות קלאסיות, שמצאו בית אופנתי כמו שמתאים להם.

במהלך חודש דצמבר, יוצגו בקניון 10 מכוניות אספנות, מאוספים פרטיים, שמאחורי כל אחד מהם עומד סיפור מרגש. בכל יום בין השעות 18:00-21:00 ייערכו סיורים מודרכים על הסיפורים המרתקים שמאחורי המכוניות המוצגות.

דגמי המכוניות הייחודים שיוצגו בקניון:

ביואיק סופר (1948) – הרכב שהחל את יצורו  מ1940 היה רכב יוקרה שיוצר ב-4 דגמים בשנת 1948, שני דגמים של 2 דלתות ושניים של 4 דלתות בנפח של 4.1 ליטר. הדגם שייצורו החל ב-42 היה בעל קו חתך נמוך יותר עם גלגלים צרים יותר כשהריפוד הפנימי כלל שטיח פנימי וריפודי עור. ביואיק הינו החלק היוקרתי בחטיבת ג'נרל מוטורס המיועד לפלח השוק העמיד יותר ומתהדר בתואר "החברה הוותיקה ביותר בעולם הרכב שעדיין קיימת" החברה נוסדה ב 1908 עוד בטרם היווסדה של חברת האם ג'נרל מוטורס. כיום הנתון המפתיע ביותר הוא ש-80% ממכירות המותג מתבצעות בשוק שצומח במהירות הגבוהה ביותר בעולם השוק הסיני. דגם 48 מתהדר בכמה שינויים מהדגם שקדם לו בין אם בפגוש קדמי גדול יותר ובין אם הנמכה של 2 אינץ מגובה הרכב ודי בכך בתקופתו על מנת להדהים מחדש את קהל הרוכשים. לדגם זה מנוע בנפח 4.1 ליטר וגיר ידני 3 מהירויות.

יגואר מארק 10 (1947) – יגואר סימן 9 תוכננה מראש להיות רכב סלון גדול ומפואר בכל קנה מידה אפשרי ולהתחרות באופן ישיר לרולס רויס ולבנטלי. ללא ספק דגם זה הצליח לעמוד במשימה ואף גבר עליהם וההוכחה לכך הייתה שדגם זה נבחר ע"י בית המלוכה הבריטי על מנת להסיע את המלכה במשך עשור. יגואר הצליחו לתמחר את הדגם המפואר הזה במחיר אשר לא היווה תחרות ליריבות וכך יכולת להזמין דגם ידני במחיר של 1995 פאונד או לחילופין 2163 בגירסה האוטומטית – כמחצית מעלות המתחרות.

קרייזלר, שנה 1948 – חברת קרייזלר נוסדה מאוחר יחסית בעולם הרכב ובשנת 1925 החליט ואלטר לקרוא לחברה בשם משפחתו "קרייזלר". הרכב הראשון שהורכב בשנה זו כבר כלל כמה חידושים אשר נחשבו למהפכנים בתקופתו לדוגמת "פילטר שמן" שלא היה בכל הרכבים, 4 בלמים הידראולים בעוד חברות אחרות עדין השתמשו בכבלים כל מנת להפעיל כוח על רפידות הבלם. המצאה נוספת וחשובה מבית קרייזלר הייתה "תושבת המנוע" שבסיסה ברזל והגוף נועד לספוג את רטט המנוע בטרם זה יעבור לשילדה ומשם לישבנו של הנהג. החברה היה הראשונה להציע לקהל הרחב תוספת של רדיו לרכב.

פונטיאק סטאר צ'יף (1956) – פונטיאק היא למעשה חטיבה בתוך חברת ג'נרל מוטורס והייתה אמורה לפנות לפלח השוק אשר מבקש לעצמו רכב "ספורטיבי" יותר לרוח התקופה ההיא. בשנת 1950 הציגה החטיבה דגם חדש המאופיין בקווי גוף נמוכים ותוספת של כנפיים אחורית המשתלבות עם תא המטען מראה אגרסיבי יותר ונותן תחושת זרימה ומהירות. כראוי לדגם חדש הוסיפה החטיבה את השם "סטאר" לשם צייף שכבר היה קיים מאז שנות ה 40. לאורך השנים דאגה החטיבה לשמר את השם וגם מקור השם "פונטיאק" לקוח משמו של צייף מפורסם בן שבט אוטואה מישיגן מקום מפעל הראשון של החברה.

רולס רויס Silver Cloud  (1965) – רולס רויס היא אחת המכוניות המזוהות ביותר עם המילה יוקרה. בסיס האם של יצירה זו מגיע מבית המלוכה האנגלי הודות להנרי רויס וצ'ארלס רולס. דגם הסילבר קלאוד יוצר בין השנים 1955-1966 והדגם מסידרה 3 ואחרונה שלה. הדגם זכה לראשונה בחשיפה מיוחדת בתערוכת פריז ולמעשה לא היתה אמורה להיות מיוצרת בכלל עקב עלות יצור גבוהה. בזכות לחץ מצד רוכשים עתירי ממון הביאו לכך שהחברה יצרה לאורך כל שנות הדגם 2044 מסדרה 3.

רולס רויס, שנת 1983 – הדגם קורניש נוצר ב-2 דוגמאות בלבד: קופה או קונברטבול. דגם זה נחשב למיוחד ונחשק ביותר ויוצר בין השנים 1966-1995. הקורניש נחשבת לשיא הפאר של החברה בתקופת יצורה והיא מונעת ע"י מנוע וי 8 ענק בנפח 6750 אשר הפיק 177 כ"ס ומהירות מקסימלית של 190 קמ"ש. סה"כ יוצרו 77 רכבים בגירסת הקונברטבול בין השנים 1971-1984.

קאדילאק, שנת 1940 –  קאדילק הוקמה בשנת 1902 ע"י משקיעים צעירים שמאסו בדרכו ובמונופול שבנה הנרי פורד והחליטו להתחרות בו. את השם שאבו השניים ממייסד העיר דטרויד "אנטון לומט קדילק". כבר מהמכונית הראשונה שיוצרה ב-1902 קאדילק נחשבת למכוניות איכותית וסמל להצלחה בתרבות האמריקאית. והחברה תמיד ידעה לחדש ולהיות פורצת דרך עם מתנע חשמלי מנוע וי 8 להמונים ושמשה קדמית בטיחותית. קאדילק 1940 עוצבה ברוח התקופה שקדמה למלחמה והדבר ניכר בתצורת הפנסים המביטים מחוץ לכנפיים . בשנה זו זו החלו להשתמש במנועים זהים לכל הדגמים לבוא בעשור הבא.

קאדילק, שנת 1986 ושנת 1987 –  שני הדגמים הצעירים של "קאדילק" שמוצגים בתערוכה. חזקים יותר, נמרצים יותר. מסמלות את קאדילק של שנות ה 80 –  השנים בהם לראשונה זנחה החברה את מערכת ההנעה האחורית ועברה להנעה קדמית אך היו אלו גם השנים האחרונות של סוף פס היצור המקורי בעיר ש כל כך מזוהה עם מותג זה. וכך, לאחר 66 שנות יצור נסגרו שערי המפעל בדטרויד אבל המותג ממשיך להתקיים עד עצם היום הזה.

Duesenberg, שנת 1980 – דוזנברג או בשם החיבה המוכר לכל חובב רכב "דוזי" החלה את דרכה כ חברה לבניית רכבי מירוץ וזו נוסדה בשנת 1913 ע"י האחים אוגוסט ו פרדריק דוזנברג. הפריצה הגדולה לשוק הרכבים היתה בעצם בזכות המעבר של השניים לעיר אינדיאנופוליס (בירת המרוצים של ארצות הברית ו מקום הימצאו של אחד המסלולים המפורסמים ביותר בעולם ה"אינדיאנופוליס ספייד וואי" ) באותם שנים אשר קדמו ל שפל הגדול בארצות הברית קמו לא מעט חברות אשר התמקדו בעיקר ב קהל לקוחות עמיד במיוחד ועבורם פיתחו רכבים מפוארים בצורה קיצונית . ואכן התחרות היתה קשה שכן גם חברות כגון קורד ו אורבן פנו לאותו פלח שוק אבל מעל כולם בלטה ה "דוזי" והבולטת והמפורסמת ביותר מבית היותר של "דוזי" היתה גדם j  שניצבת פה לפניכם בגאון. ישנה אימרה מפורסמת "אם אתה לא יכול לנצח אותם תצטרף אליהם" ואכן בצורה כזו או אחרת בשנת 1925 חברת קורד רכשה את דוזנברג מידי האחים . נתון מעניין ודרך שיווק מהפכני ש לעצמו היה שיכולת לרכוש שילדה בלבד בעלות של 8500 דולר ואז בעצם להלביש עליה כל צורת מרכב ש הלקוח יחפוץ בעלות נוספת של 3000 דולר ובסך הכל 11500 לרכב "על הכביש" אולי לכם הנתון הזה לא אומר כלום אבל…..המקבילה שלה מ בית פורד המודל טי נמכרה במחיר של 300 דולר על הכביש לאמור במקום "דוזי"  אחת יכולת לקבל 39 פורד טי

 

קניון TLV המצוי בין הרחובות החשמונאים וקרליבך, מתפרס על פני 33,000 מ"ר, עוצב בסטנדרים בינלאומיים וכולל כ- 180 חנויות ממיטב מותגי האופנה והלייף סטייל הנחשקים. הקניון מרכז בתוכו תחת קורת גג אחת את כל הקטגוריות, כגון, הלבשה, ספורט, הנעלה וטיפוח, של מותגי יוקרה ומותגים אהובים הפונים לקהל הרחב, ביניהם גם חנויות דגל בלעדיות בישראל.

ההשתתפות בחינם בין התאריכים 14-30.11 קניון TLV, חשמונאים -קרליבך, ת"א

3 שעות חניה חינם

www.tlvmall.com

השארת תגובה