כיצד מתבצעת התאמה בטיפולי הפנים בין הטכנולוגיות ומוצרי אנטי אייג'ינג הקיימים

קרם פנים
קרם פנים

 

טיפול אסתטי הוליסטי הינו טיפול רפואי הניתן לפנים, לצוואר ולידיים במטרה לתת מענה בעבור הפנים כמכלול. הטיפול שונה מאדם לאדם ועל כן ישנה חשיבות רבה להתאמת הטיפול לכל מטופל ומטופל.

תחום האסתטיקה הרפואית התפתח רבות בשנים האחרונות. יש היצע גדול של טיפולים וטכנולוגיות הכוללים מילויים, שימוש בגלי רדיו, לייזר ופילינג על סוגיו השונים. הטיפולים מתחדשים כל הזמן. אם בעבר מטופל נאלץ לבחור טיפול אחד או להתמקד באזור מסוים בגופו, כיום הגישה הרווחת הינה הגישה ההוליסטית, הרואה את גופנו כמכלול.

הרעיון העומד במרכז הגישה ההוליסטית הוא שעל מנת להשיג תוצאת אופטימלית יש להסתכל על הפנים במעין מבט על שכולל גם את הצוואר הידיים. בהתאם לצרכיו של כל מטופל נבחר הטיפול היעיל ביותר. לדוגמא לא נוסיף נפח ללחיים לפני שנבחן את ההשפעה על כלל אזור הפנים. המטרה הינה להשוות לפנים מראה טבעי ולהעניק פרופורציה נכונה.

ד"ר להבית אקרמן , מומחית לרפואת עור, מסבירה כיצד מתבצעת התאמה בין כלל הטכנולוגיות ומוצרי אנטי אייג'ינג הקיימים בשוק:

  1. אבחון מקצועי – הטיפולים החדשים בתחום האסתטיקה הרפואית הביאו איתם מכשירים רבי עוצמה. אי התאמת הטיפול או מתן טיפול שגוי עשויים לגרום לנזק לעורנו או לא להועיל כלל. על האבחון להיעשות על ידי רופא עור מקצועי אשר יבחין בין מבנה העור, סוג העור, נטייה גנטית ורגישויות של כל מטופל ומטופל. למשל בתופעת הפיגמנטציה ניתן לטפל בעזרת מכשירים שונים, אך ללא אבחון נכון של מקור הכתמים (הורמונלי / כתמי שמש / גיל) אנו עשויים לא לטפל בהם כראוי. בנוסף, יש להתאים את סוג המכשיר לגוון עורו של המטופל ולא רק לבעיה.
  2. בניית תוכנית טיפול – לאחר שלב האבחון המקצועי, הרופא יחליט איזה מכשור וסוג טיפול הוא המתאים ביותר ומתי יש להוסיף לשגרת הטיפוח תכשירים קוסמטיים כדוגמת מוצרי אנטי אייג'ינג. הגישה ההוליסטית תומכת בפריסת תוכנית טיפולים מודולארית על מנת שהשינוי לא יורגש בבת אחת ובדרמטיות, אלא לאט לאט. כך, בהדרגה ובהתהוות, יושג מראה אטרקטיבי המשפר באופן משמעותי וניכר לעין את הקיים, אך לא משנה אותו לחלוטין.
  3. התאמת הטיפול לאורח החיים המשתנה של המטופל – כל מטופל הוא שונה, וישנה חשיבות רבה בהתאמת סוג הטיפול לאורח חייו. על תוכנית הטיפול להשתלב בשגרת חייו של המטופל. על הרופא לבחון האם המטופל עוסק בעבודה משרדית או בעבודת שטח, האם הוא מרבה לטוס לחו"ל, האם הוא מעשן, האם הוא מקפיד על פעילות גופנית ועוד. הטיפול הוא נגזרת של מספר רב של מרכיבים בין היתר של הרגלים ותנאי מזג האוויר. רצוי לבצע תחזוקה שוטפת של עור הפנים עוד בשלב המניעה ולא להמתין להחמרה במצב הקיים. עדיף להתחיל לטפל מוקדם ולעשות בכל פעם טיפול מינימלי ומשמר כאשר תופעות הגיל מתחילות לתת את אותותיהן, ולתחזק את עור הפנים לאורך זמן.
  4. תיאום ציפיות – ישנם סוגים שונים של טיפולים וכל טיפול דורש זמן החלמה שונה ותופעות לוואי אפשרויות שונות. העור הינו רקמה חיה המגיבה באופן שונה אצל כל אדם ואדם. על כן יש להתאים את הטיפול באופן פרטני. על המטפל לערוך תיאום ציפיות עם המטופל. יש להסביר במה כרוך כל טיפול, משך הזמן של כל טיפול, זמן ההחלמה לאותו טיפול ואילו תופעות לוואי עשויות להיגרם. יש מטופלים שיבחרו בטיפול אגרסיבי יותר אשר יצריך התאוששות ארוכה ויש מטופלים שיבחרו בטיפולים עדינים המאפשרים חזרה מהירה לשגרה. מרבית הפתרונות כיום מתבססים על שילוב של מספר טכנולוגיות יחד אשר מצד אחד מאפשרות להשיג תוצאה טובה יותר ומצד שני מפחיתות את תופעות הלוואי בצורה משמעותית.
  5. שמירה על מראה טבעי – הגישה ההוליסטית דוגלת במראה הטבעי, האותנטי והלא עשוי. המטרה הינה יצירת מראה נכון ולאו דווקא מראה צעיר.

ד"ר להבית אקרמן על טיפולים אסתטיים הוליסטיים: "הטיפול שונה מאדם לאדם, אבל אני מבהירה לכל מי שנכנס לקליניקה שאי אפשר להיראות אייגל'ס חסר גיל. אני בהחלט יכולה להבטיח מראה טוב לגיל, שיספק חזות צעירה יותר אבל הדגש הוא על המראה הטבעי והימנעות ממראה פוחלצי".

השארת תגובה