"לאזן בין שמירה על שמו הטוב של האדם וחזקת החפות – ובין זכות הציבור לדעת"

שרת המשפטים מתייחסת לחילוקי הדעות בין מפלגתה לליכוד על רקע 'חוק ההמלצות' ומבהירה כי הצדדים בדרך לגיבוש מתווה פשרה שיוסכם על כולם

בניין משרד המשפטים
בניין משרד המשפטים

שרת המשפטים התייחס לחילוקי הדעות בין מפלגתה לקואליציה באשר לקידום 'חוק ההמלצות' והבהירה, כי "החוק ישונה בוועדה וכי הוא לא יוותר כפי שהוא היום".

היא הסבירה, כי הפשרה המסתמנת היא, כי "בתיקים גדולים שבהם יש פרקליט מלווה, הפרקליטות חשופה ממילא לכל החומר ולכך אין כל צורך בהמלצת משטרה".

"צריך לאזן בין שמירה על שמו הטוב של אדם וחזקת החפות שלו ובין זכות הציבור לדעת, רק לאחרונה קיבלנו דוגמה לצורך הזה במקרה של גיל שפר".

באשר לפיצול תפקיד היועץ המשפטי לממשלה מבהירה השרה, כי בניגוד לשמועות כי חזרה בה מכוונה הראשונית לפצל את תפקיד היועץ, הרי ש"היתרונות של פיצול התפקיד הם ברורים, אך הבהרתי כל העת כי ישנו יתרון גם לתפקיד במתכונתו הנוכחית, כי תביעה מעצם טבעה היא מאוד נשכנית וככה צריך, היועץ המשפטי לממשלה יש לו ראייה יותר רחבה. בדרך כלל ליועץ המשפטי נבחר אדם שעשה עוד תפקידים, מי שנבחר לפרקליט המדינה בדרך כלל היה רק פרקליט. יש הרבה מאוד היגיון בפיצול, אני לא מתעסקת בזה כרגע כי זה בלתי אפשרי וראש הממשלה מתנגד לזה".

שרת המשפטים התייחסה להחלטת הקבינט בדבר השארת גופות חמשת המחבלים שנהרגו בפיצוץ המנהרה בעוטף עזה ואמרה, כי "גופות 5 המחבלים לא יוחזרו אלא תמורת השבת חיילנו" לדבריה, "הדבר מוסכם על דעת כלל חברי הקבינט."

השארת תגובה