אושר "חוק האופניים" העירוני: הפקחים יקבלו סמכויות מורחבות לאכיפה

לאחר לא מעט דיונים והצעות חקיקה ממשלתיות שלא ממש הניבו פירות, בעיריית לוד החליטו לעשות מעשה • מועצת העיר אישרה את הרחבת סמכויות הפקחים לאכיפת עבירות תעבורה של רוכבי אופניים, קורקינט ועוד, אשר אינם עומדים בתקן

רוכבי אופניים חשמליים
רוכבי אופניים חשמליים

מועצת העיר לוד בישיבתה השבוע, אישרה את התחלת האכיפה של החוק לייעול הפיקוח והאכיפה העירוניים ברשויות המקומיות (תעבורה), התשע"ו-2016, לפיו פקחי העירייה יוכשרו להתמודד עם עבירות תעבורה המבוצעות על ידי רוכבי אופניים, אופניים חשמליים, קורקינט ממונע, אופנוע וכן הולכי רגל.

החוק נועד לסייע באכיפת עבירות תעבורה המבוצעות על המדרכות לשם הגנה על הולכי הרגל. בהתאם לסמכויות החדשות שיוענקו לפקח עירוני שיוסמך לכך, הוא יוכל להורות על הפסקת העבירה, לדרוש הזדהות בפניו, לעכב את העבריין, לתת קנס, להוציא את האוויר מצמיגי האופניים או הקורקינט הממונע, ואף לתפוס או להרחיק את האופניים או הקורקינט הממונע.

יישום הנוהל ייעשה בהדרגה: עם אישור ההחלטה על אכיפת החוק בלוד, תפעל העירייה בחודשיים הקרובים ליידוע הציבור בדבר תחילת החוק ואכיפתו; החל מהחודש השלישי דהיינו החל מיום 6/2/2018, תתבצע האכיפה באמצעות רישום אזהרות בלבד וזאת עד ליום 6/3/2018. החל מיום 6/3/2018 ייאכף החוק במלואו בהתאם לנוהל.

על פי החוק, במקביל לאכיפה המבוצעת על ידי המשטרה, יוסמכו פקחי הרשויות המקומיות לאכוף עבירות תעבורה הקשורות לנסיעת אופניים, אופניים חשמליים ואופנועים על מדרכות, ועבירות נוספות שיש בהם לסכן הולכי רגל.

הסמכויות שתוענקנה לפקחים העירוניים במסגרת חוק זה, תהיינה סמכויות עיכוב, מתן קנסות, החרמת כלי רכב בו בוצעה העבירה והוצאת אוויר מגלגלי כלי הרכב בו בוצעה העבירה.

כמו כן, תינתן לפקחים עירוניים סמכות לתת קנסות להולכי רגל שילכו בנתיב המיועד לרוכבי אופניים.

בנוסף, מועצת העיר תהיה רשאית להתקין חוקי עזר בדבר אופן החרמת או הרחקת כלי הרכב ואופן אחסנתו וכן חיוב בעל הרכב לשלם אגרות או תשלומים על החרמת או הרחקת כלי רכב ואחסנתו.

עם אישור החקיקה בישיבת מועצת העיר, מסר ראש העיר לוד, עו"ד יאיר רביבו כי הוא "רואה חשיבות רבה בקידום 'חוק האופניים' ואכיפת רכיבה על אופניים חשמליים ברחבי העיר, במטרה למנוע או לצמצם מספר הפגיעות בהולכי הרגל ולאכוף את זכויות הדרך במדרכות ובשבילי אופניים. המדובר בתופעה מסוכנת שצברה תאוצה אשר כבר גבתה בישראל מחיר כבד עד כדי פגיעה בנפש. חובתנו לשמור על ביטחון הילדים והתושבים ולמנוע מהם סכנות בטיחותיות. נייצר אכיפה והרתעה ונבצע פעולות הסברה בשיתוף מערכת החינוך והנהגות ההורים בעיר".

השארת תגובה