המשא ומתן פוצץ: איומים על שטבון

לאחר משא ומתן ארוך לא הגיעו יו"ר 'העם איתנו' אלי ישי להסכמה עם יו"ר 'עוצמה יהודית' מיכאל בן ארי ● שטבון טוען: אנשי 'עוצמה' מאיימים עלי

ח"כ יוני שטבון. צילום: עמוד הפייסבוק הרשמי
ח"כ יוני שטבון. צילום: עמוד הפייסבוק הרשמי

בימים האחרונים דובר על כך שמפלגתו של מיכאל בן ארי "עוצמה יהודית" תחבור למפלגתו של אלי ישי "העם איתנו" בבלוק טכני, זאת לאחר שעל פי רוב הסקרים האחרונים שתי המפלגות לא עוברות את אחוז החסימה, כשהן רצות להד.

 

אתמול, נפגשו ישי ובן ארי כאשר בסיום הפגישה אמר ישי כי הוא צריך לשאול את הרב של המפלגה הגאון הרב מאיר מזוז, אמש הגיע ישי לגר"מ מזוז שאמר לו כי אפשר לרוץ עם עוצמה יהודית בתנאי שבמקום בן ארי יציבו את ברוך מרזל ברשימה. לתנאי הזה הסכימו במפלגתו של בן ארי, אולם לבסוף פוצץ המשא ומתן בגלל דרישה כי חברי מפלגתו יתחייבו שלא יעלו יותר להר הבית, בנוסף דרשו ב'יחד' כי אנשי 'עוצמה יהודית' יתחייבו להצטרף לממשלתו של נתניהו באם הוא ירכיב את הממשלה.

כאשר לדרישה זו לא הסכים בן ארי לאחר שהתייעץ עם רב המפלגה הרב דב ליאור, ובשל כך הוחלט כי השניים לא יתמודדו ביחד, וכל מפלגה תרוץ בנפרד, למרות הסיכויים הנמוכים לעבור את אחוז החסימה.

במקביל ח"כ יוני שטבון ממפלגת 'יחד' טוען כי ביממה האחרונה, מאיימים פעילי עוצמה לישראל על חייהם של בני משפחתו. האיום הוא שאם לא יהיה איחוד בין מפלגת יחד לעוצמה לישראל, חייהם יהיו בסכנה. לאחר הערכת מצב, החליט קצין הכנסת להעמיד אבטחה צמודה. שטבון אמר הבוקר: "אנחנו מבקשים לקדם אחדות בין דתיים לאומיים וחרדים, זו בשורת מפלגת יחד. חבל שעבריינות בריונית מחבלת במהלך האחדות ההיסטורית שאנחנו מובילים".

עו"ד איתמר בן גביר, מ'עוצמה לישראל אמר בתגובה': "מדובר בספין האחרון שנשאר לשטבון לנופף בו והוא עושה זאת במיטב המסורת של פוליטקאים שנתפסו בקלקלתם. שטבון העמיד תנאים בלתי אפשריים, דרש שנחתום שלא נעלה להר הבית לצמיתות ונפרסם זאת ברבים. כמו כן דרש שנתחייב לשבת בקואליציה, גם במקרה של מהלכים מדיניים והכל עבור "כסף למוסדות". עם מרן הרב מזוז ואלי ישי השיחות היו נעימות וטובות והגענו הבנות אך שטבון פוצץ השיחות בחוסר אחריות".