החכי"ת החדשה מ'העבודה' מפתיעה: "מקווה זה מוצר בסיסי"

"כשאין מקוואות אתם פוגעים בהמשך קיומו של העם היהודי", הפתיעה החכי"ת החדשה מ'המחנה הציוני' במהלך דיון בכנסת על 'אפליית חרדים בערי הפריפריה"

ז'וקובקא מקוה
ז'וקובקא מקוה

הועדה המיוחדת לצדק חלוקתי ולשוויון חברתי קיימה היום דיון בנושא בחינת השירותים לקליטת אוכלוסייה חרדית בערי הפריפריה.

הדיון התקיים בעקבות פניות ציבור שהגיעו לפתחה של הוועדה בנוגע לחוסרים ולהיעדר שירותים בסיסיים אלמנטריים לאוכלוסייה החרדית באותם ישובים. "נראה כי מדובר בקיפוח משווע של מגזר זה", טען יו"ר הועדה חה"כ מיקי זוהר בפתח הדיון, "יש רצון של כולנו לעודד ולחזק את האוכלוסייה החרדית בפריפריה ולא רק במרכז הארץ. יש לקהילות הללו צרכים ייחודיים ואנו כמדינה צריכים להתאים את עצמנו לאותם צרכים".

ח"כ אכרם חסון אמר: "גם אני מגיע ממגזר שנחשב מקופח, מצב החרדים בישראל דומה לזה של הערבים והדרוזים. הרבה החלטות ממשלה נעשו כדי לתמוך בחרדים ו-70 אחוז מהחלטות הממשלה הללו לא יושמו. הבעיה היא עם ראשי הרשויות, יש פקידות אטומה שלא מיישמת החלטות וכאילו הן עוברות להם ליד האוזן".

חבר הכנסת יעקב אשר האשים, כי "בסופו של יום אין שיתוף פעולה ורצון של המדינה ללכת ולקבל את הציבור החרדי. אפשר לפתור את הבעיה הזאת רק אם המדינה תראה שאכפת לה. התנגדנו לעניין של היישוב כסיף – בואו נתחיל את כסיף כרגע במקומות קטנים יותר כמו אופקים ונתיבות".

במהלך הדיון העלתה חה"כ פדידה את סוגיית המקוואות המופלות לרעה בתקצוב ביישובי הפריפריה: "מקווה זה מצרך בסיסי. כשאין מקוואות אתם פוגעים בהמשך קיומו של העם היהודי". התריעה.

השארת תגובה