ב'שלום עכשיו' זועמים: 'חוק ירושלים' – סיפוח דה-פקטו של שטחי הגדה

על רקע הודעת הנהלת הקואליציה על העלאתו להצבעה ביום א' של החוק ל'סיפוח ירושלים', מתריע ארגון השמאל הקיצוני 'שלום עכשיו' מפני חיסול חזון שתי המדינות

שלום עכשיו. צילום: עמוד הפייסבוק
שלום עכשיו. צילום: עמוד הפייסבוק

בעקבות הודעת הנהלת הקואליציה בדבר העלאתה להצבעה בפני ועדת השרים לחקיקה של הצעת החוק לסיפוח ערי מבואות ירושלים כבר ביום ראשון הקרוב, מתריעים בשמאל, מפני חיסול חזון שתי המדינות באמצעות סיפוח דה-פקטו של שטחי הגדה לישראל.

בתנועת השמאל הקיצוני 'שלום עכשיו' הודיעו כי יפעלו באמצעים העומדים לרשותם לסכל את הצעת החוק והאשימו, כי "ממשלת הימין ממשיכה בחיסול חזון שתי המדינות ומפקירה את עתיד ישראל במסווה של שמירה על אחדות ירושלים. זוהי הפקרות מדינית וביטחונית שתביא לביתור הגדה ותקשה מאוד על היפרדות עתידית במסגרת הסכם עם הפלסטינים".

לדבריהם, "כך מתנהגת ממשלה מבוהלת שיודעת שסופה קרב ובמקום לנהל מדינה באחריות – עסוקה במרדף אחר קולות הימין הקיצוני וגוררת אותנו לעבר מדינה דו לאומית. אסור לתת ליוזמה הזו לעבור".

יצוין כי עם העברת החוק יסופחו לירושלים ערים ושכונות השוכנים במבואותיה, ביניהם גוש עציון, מעלה אדומים, ביתר עילית ופסגת זאב. כאשר ישובים אלו יסופחו 'מוניציפלית' אך לא 'מדינית'.

השארת תגובה