שקד: "השמאל לא מצליח לנצח בבחירות אז הוא גורר את בג"ץ לשדה הפוליטי"

שרת המשפטים ציינה כי "עתיד ההתיישבות ביהודה ושומרון לא ייקבע בבג"ץ והאשימה, כי מאות העתירות המוגשות במדי שנה, ברובן קנטרניות, מהוות לוחמה משפטית נגד מדיניות הממשלה"

נתניהו, אביחי מנדלבליט צילום: קובי גדעון, לע"מ
נתניהו, אביחי מנדלבליט צילום: קובי גדעון, לע"מ

שרת המשפטים איילת שקד התייחסה היום לשורה של נושאים העומדים בליבת פעילותה במסגרת תפקידה הנוכחי בכנסת והבאים לידי ביטוי בשלל הרפורמות במערכות המשפט אותן היא מבקשת לרענן.

בין היתר התייחסה השרה לרפורמה אותה היא מקדמת בימים אלו סביב שינוי שיטת מינוי היועצים המשפטיים למשרדי הממשלה, כאשר לדבריה תזכיר החוק יונח על שולחן ועדת השרים לחקיקה כבר ביום ראשון הקרוב. כאשר החוק יאפשר לכל שר למנות את הייעוץ המשפטי במשרדו ללא צורך במכרז כפי שנהוג כיום.

היא ציינה, כי "על יועץ משפטי של משרד, ליישם את מדיניות השר בהתאם לחוק. אך טבעי ונכון שגם השר וגם היועץ המשפטי לממשלה יהיו שותפים בבחירתו. רוב היועצים המשפטיים במשרדי הממשלה הם טובים ומקצועיים. בשנים האחרונות צברו היועצים המשפטיים של משרדי הממשלה יותר ויותר כוח, כי לצערי הכל הפך לשפיט ובגיץ.

ובאשר לביקורת שנמתחה עליה בפרקליטות על הייעוץ הפרטי שלקחה בתשובת המדינה לבג"ץ בנושא ההתיישבות אמרה, כי "פרקליטות המדינה מייצגת את המדינה ולא עמדה אישית של פרקליט כזה או אחר, בוודאי בנושא שהוא בליבת העשייה של הממשלה".

"עתיד ההתיישבות ביהודה ושומרון לא ייקבע בבג"ץ. מאות העתירות המוגשות בשנה, ברובן קנטרניות, מהוות לוחמה משפטית נגד מדיניות הממשלה", אמרה.

היא האשימה, כי "בשעה שהשמאל לא מצליח לנצח בבחירות, ארגוני השמאל מנסים לייצר עובדות בשטח ולגרור את בג"ץ לשדה הפוליטי. לא ניתן לכך יד. מטרת הממשלה הנוכחית היא לחזק את ההתיישבות".

השארת תגובה