לאחר 'נאום התוכחה', בליכוד תוקפים את ריבלין: "ירק לבאר ממנה שתה"

"הנשיא פגע היום בממלכתיות, כמו שאף נשיא לפניו לא עשה, היה זה הנאום הכי לא ממלכתי ולא דמוקרטי של נשיא בישראל", וזה עוד מלין כי ׳תמה ממלכתיות מהארץ' – מוטב שיתעסק בחנינות ולא בפוליטיקה״

ביטן, גפני וכהן בוועדת הכספים
ביטן, גפני וכהן בוועדת הכספים

התגובות בליכוד לנוכח דבריו של נשיא המדינה בנאומו בפתח מושב החורף של הכנסת ושכוונו נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו, הביאו כצפוי למתקפה מצד גורמים בליכוד שהאשימו את הנשיא בפוליטיזציה של מוסד הנשיאות.

החריפה מכולם הייתה שרת התרבות חברת הכנסת רגב שבהודעה שפרסמה האשימה, כי ריבלין הוא "נשיא שמזלזל בפוליטיקאים. מזלזל ברצון העם ופוגע בלב הדמוקרטיה".

לדבריה, "הנשיא ריבלין פגע היום בממלכתיות, כמו שאף נשיא לפניו לא עשה. זה הנאום הכי לא ממלכתי ולא דמוקרטי של נשיא בישראל. הדר בית"רי בוודאי לא היה בו – מוזר לשמוע את הדברים ממי ששימש שנים רבות כפוליטיקאי ואך לא מכבר נבחר לנשיא על ידי פוליטיקאים. בנאומו היום ירק הנשיא לבאר ממנה שתה", ציינה השרה.

גם חברת הכנסת נאווה בוקר תקפה את דבריו של הנשיא ואמרה, כי "מוטב שזה יעסוק בחנינות ולא בפוליטיקה".

לדבריה, ״היום הזה הטשטשו הגבולות ונפרצו המחסומים. לצערי נשיא המדינה שאמור להוות מודל לממלכתיות, נואם מעל דוכן הכנסת נאום פוליטי שתכליתו סגירת חשבונות. למרבה האבסורד הוא עוד מלין כי ׳תמה ממלכתיות מהארץ. מוטב שיתעסק בחנינות ולא בפוליטיקה״.

ואילו יושב ראש הקואליציה חבר הכנסת דוד ביטן האשים, כי "ריבלין תוקף אותנו, משום נתניהו לא תמך בו בבחירות לנשיאות. הוא לא בצד שלנו".

השארת תגובה