עוד מחלוקת בירושלים: תושבי גילה נגד כריזת השבת

יו"ר המנהל הקהלתי גילה שמוביל את המאבק במערכת הכריזה אומר: "היו כאלה שניסו להפוך את זה למאבק נגד ההתחרדות אבל חשוב לי לציין שהמפעילים הם דווקא חובשי כיפה סרוגה"

שכונת גילה
שכונת גילה

לשכונת גילה בירושלים הגיעו מערכות הרמקולים שמשמיעים מוזיקה לפני שבת, יו"ר המינהל הקהלתי עופר איובי יוצא למאבק ודורש: צפירה בת 2 דקות.

בראיון ל'ערוץ 7' סיפר עופר איובי כי חלק מתושביה החילונים של השכונה דווקא בעד השמעת המוסיקה. אלא שהוא דרש ממפעילי הרמקולים להנמיך את הווליום, אלא שלדבריו לאחרונה הוגבר הווליום מחדש.

איובי מדגיש כי מדובר בציבור דתי אך לא חרדי, "היום כל דבר מנסים להפוך למאבק נגד חרדים זה הפך להיות אופנתי, ואני קורא מכאן לכל התוקפים כולל לתנועת התעוררות ברגע שאתם מצהירים שגילה מתחרדת אתם גורמים לעוד ועוד חרדים לבוא ולגור בגילה ההתנגדות שלכם עושה בדיוק את הפעולה ההפוכה".

מהעירייה נמסר: "העירייה מאפשרת שימוש בצופר שבת או מוזיקה כבכל שכונה באופן סביר מזה שנים רבות ובשכונות רבות ללא קשר לצביונן ומצפה שהנושא יבוצע בתיאום מול המינהל הקהילתי. ראש העיר ימשיך לחתור לחיים משותפים בירושלים של כל המגזרים, שלא אחד על חשבון השני, בשיח ובהסכמות הדדיות ולא בכניעה לקיצונים משני הצדדים".

השארת תגובה