מבוכה: הרצוג מונה למרכז הקואליציה בוועדת הכספים והוחלף כעבור שעתיים

במסגרת רענון השורות בוועדות הכנסת, החליט גבאי למנות את יושב ראש הסיעה לשעבר כמחליפו בוועדת הכספים של אראל מרגלית שהודיע על פרישה, אלא ביקורת שעורר המהלך הביא להחלפתו המיידית

יו"ר האופוזיציה, יצחק (בוז'י) הרצוג. ייכנס לקואליציה?
יו"ר האופוזיציה, יצחק (בוז'י) הרצוג. ייכנס לקואליציה?

לקראת תחילת מושב החורף שצפוי להיפתח מחר, הודיעה 'המחנה הציוני' על שיבוצם מחדש של החכי"ם בוועדות השונות של הכנסת.

אלא שעיון ברשימת השיבוצים החדשים, העלתה תמיהה מעניינת סביב שיבוצו של חבר הכנסת ויושב ראש המפלגה עד לא מכבר בוז'י הרצוג, כחבר בוועדת הכספים (במקומו של אראל מרגלית שפרש מהכנסת).

הצבתו של הרצוג כחבר בועדת הכספים העלתה שאלות רבות וזאת לנוכח העובדה כי אין זה מקובל ונהוג כי ח"כ שכיהן בתפקיד בכיר כדוגמת יו"ר מפלגה משתרבב לתפקידים סיעתיים הנחשבים לזוטרים יותר.

היה גם מי שהעלה את החשש כי בשל 'בכירותו', עלול יו"ר המפלגה לשעבר אף להיעדר מישיבות ועדת הכספים המתכנסת לעיתים תכופות. וכך אירע שכעבור שעתיים מאז ההודעה הראשונית, הודיעה המפלגה כי במקומו של הרצוג יכהן כחבר בוועדה מיקי רוזנטל.

להלן רשימת השיבוצים של חברי 'המחנה הציוני' לקראת פתיחת מושב החורף.

ח"כ שלי יחימוביץ תכהן כיו"ר הועדה לביקורת המדינה במקומה של ח"כ קארין אלהרר מ'יש עתיד'. ח"כ איתן ברושי יכהן כחבר ועדת הכספים במקומו של מנואל טרכטנברג שהודיע על התפטרותו מהכנסת, הח"כ החדש סאלח סעד יכהן כחבר בוועדת הרפורמות ובוועדת מדע וטכנולוגיה ואילו חברת הכנסת החדשה לאה פדידה תשמש כחברה בוועדה לצדק חלוקתי וכממלאת מקום בוועדת הפנים.

יצוין, כי מוקדם יותר הודיע יושב ראש המפלגה אבי גבאי כי ח"כ יואל חסון (התנועה) ישמש כיו"ר הסיעה בכנסת ואילו ח"כ יוסי יונה יכהן כממלא מקום יו"ר הסיעה וכן כחבר בוועדת החינוך.

מזכ"ל המפלגה לשעבר ח"כ חיליק בר יכהן כחבר בוועדת חוץ ובטחון, ח"כ רויטל סויד תכהן כסגנית יו"ר הכנסת עד נובמבר 2018, ח"כ איילת נחמיאס-ורבין תכהן כממלאת מקום בוועדת חוץ וביטחון וסגנית יו"ר הכנסת החל מנובמבר 2018.

השארת תגובה