אחרי 15 שנים: מוסי רז במקום זהבה גלאון

אחרי 15 שנה יו"ר מרץ זהבה גלאון פורשת מהכנסת, אך תישאר בתפקידה כיו"ר המפלגה • מוסי רז יחליפה כחבר כנסת, 15 שנה לאחר שעזב את המשכן • המטרה: לשנות את שיטת הבחירה במפלגת מרצ

מוסי רז
מוסי רז

ביום שלישי האחרון הודיעה יו"ר מרצ חברת הכנסת זהבה גלאון ליו"ר הכנסת יולי אדלשטיין כי היא מתפטרת מהכנסת על מנת להקדיש את החודשים הקרובים לתפקידה כיו״ר מרצ, כדי לשנות את שיטת הבחירות ולהנהיג פריימריז פתוחים.

גלאון אמרה כי היא הגיעה להבנה שעליה לעבוד במשרה מלאה כיו״ר המפלגה ולהשקיע את כל זמנה במאבק להגדלת כוחה של מרצ באמצעות פתיחת השורות לקהלים חדשים. את מקומה בסיעת מרצ בכנסת ימלא מוסי רז, ומשמש היום כמזכ״ל המפלגה. מוסי רז שיחליף את גלאון בכנסת אמר: "אני נרגש מהנעליים הגדולות שאני נכנס אליהן ובטוח שזהבה עוד תחזור לכנסת בראש סיעה גדולה".

גלאון הסעירה לא מזמן את הציבור החרדי כאשר פרסמה מרשת החברתית פוסט מסית נגד הציבור החרדי בו כתבה "הממשלה הולכת לשרוף עוד 52.5 מיליון שקלים מהכסף שלכם על תקציב הישיבות כדי "להתאים את סכום התמיכה למספר התלמידים בישיבות". בכך, יגיע תקציב הישיבות לשיא של כל הזמנים – 1.22 מיליארד שקל".

גלאון הוסיפה כי "אני אפילו לא מצפה ממישהו בממשלה להתנגד. הם כבר התרגלו לסחור במיליארדים כדי לשמור על כסאות עור הצבי שלהם סביב שולחן הממשלה. אבל מפחיד לראות גם את האופוזיציה עסוקים בחישובים קואליציוניים עתידיים מכדי להילחם עבור הכסף הזה." בעקבות הסערה גלאון התנצלה והסירה את הפוסט. גלאון היא חברת הכנסת ה- 16 שפורשת מאז תחילתה של הכנסת ה- 20.

השארת תגובה