חשיפת 'כל הזמן' • קרע בקואליציה: דוד ביטן נגד מרב בן ארי

על רקע החשש מאי העברת חוק הגיוס, יו"ר הקואליציה ביקש את פיטוריה של חברת הכנסת מירב בן ארי מהוועדה המכינה את חוק הגיוס בה חברים גם מקלב, פרוש ואטיאס • בן ארי הגיבה: "בבוקר זה היה החרדים, בערב זה ביטן, אבל הם לא מחליטים עליי"

יו"ר הקואליציה חבר הכנסת דוד ביטן
יו"ר הקואליציה חבר הכנסת דוד ביטן

חשיפה: במהלך ישיבת ראשי הקואליציה שהתקיימה השבוע, כאשר דנו ראשי המפלגות ביניהם על החוקים שיעלו במושב החורף הקרוב, פנה יו"ר הקואליציה ח"כ דוד ביטן המשתתף בישיבות ליו"ר כולנו השר משה כחלון וביקש להחליף נציג בוועדה המכינה את חוק הגיוס. בוועדה חברים השר יריב לוין, השרה איילת שקד, חבר הכנסת אורי מקלב, סגן השר מאיר פרוש, השר לשעבר אריאל אטיאס וחברי הכנסת עודד פורר ומירב בן ארי.

"היא לא מתאימה" אמר ביטן לכחלון על חברת מפלגתו בן ארי, כך ע"פ גורם שישב בחדר. החשש של ביטן היה שהיא תעכב את קידום חוק הגיוס. כחלון סירב לענות לבקשתו של ביטן אך התחייב לשוחח עם בן ארי שלא תפגע בקידום החוק.

נציין כי הבקשה הגיעה שעות לאחרי שבן ארי צייצה בטוויטר בעקבות התקפת ראה"מ על המפכ"ל רוני אלשיך. "‏אדוני ראש הממשלה, הבעיה היא לא במפכ"ל אותו בחרת בעצמך", כתבה בן ארי ועוררה את זעמם של ראשי הקואליציה. לדבריה, הבעיה היא גם לא "בחוקרי משטרה המבצעים את תפקידם, בהדלפות מחקירות, הבעיה היא אצלך". עם זאת, יצוין כי אין שום קשר בין הדרישה של ביטן לציוץ.

בעקבות פרסום הדברים על ידי 'קו עיתונות', הגיבה חה"כ מירב בן ארי: "בבוקר זה היה החרדים, בערב זה ביטן, אבל הם לא מחליטים עליי, לצערם אני נשארת". יו"ר הקואליציה דוד ביטן הגיב לפרסום וכתב: "‏‎‎ביקשתי את הבקשה מכחלון גם לפני שבועיים לפני הציוץ. בלי קשר בן ארי למדה שאם היא תוקפת את ראש הממשלה היא מקבלת פרסום ויוצאת מהאנונימיות".

השארת תגובה