אלעד ובית שמש בראש • הבחירות המוניציפאליות: ש"ס מתכנסת

שנה נותרה עד הבחירות המוניציפאליות, אך השטח מתחיל לפעול • מנכ"ל ש"ס חיים ביטון הזמין את חברי ש"ס לכינוס היערכות • ההתמודדות העיקרית: אלעד ובית שמש

אמירת תהילים בחתימת הסכם-גג בבית שמש | צילום: פישל רוזנפלד
אמירת תהילים בחתימת הסכם-גג בבית שמש | צילום: פישל רוזנפלד

שנה למערכת הבחירות המוניציפאלית, ובשטח מתחילים בהיערכות להגשת רשימות – כבר מעכשיו. אתמול (ה), פרסם מנכ"ל ש"ס חיים ביטון הודעה לנציגים ובה הם הוזמנו לכנס שייערך בעוד שבועיים בהשתתפות השר דרעי וחברי הכנסת.

מערכת הבחירות הקרובה, תהיה משמעותית ביותר עבור ש"ס. המפלגה תתמודד עם רשימות מקומיות שירוצו במסגרת מפלגת 'יחד' ונציגים רבים המזוהים עם היו"ר הקודם בש"ס ייאלצו לפנות את מקומם. גורמים בש"ס מבהירים כי בוודאות, יתרחש ריענון משמעותי ברשימות בערים בכל רחבי הארץ ומבוגרים יפנו את מקומם לצעירים מהם.

ההתמודדות המרתקת היא בשני ערים חרדיות, שם לא ברור עדיין מצבה של ש"ס. הראשונה היא אלעד שבבחירות שהתקיימו לפני 4 שנים, הפסידה את ראשות העיר לטובת ישראל פרוש, לאחר שנים של התנהלות קלוקלת. בבחירות הקרובות לא ברור אם ש"ס תציב מועמד מטעמה או שתתמוך במועמד חיצוני. לפי גורמים המעורים בפרטים, כעת ממתינים להחלטת 'דגל התורה' שאולי תריץ מועמד מטעמה.

עיר נוספת שלא ברור המצב לגביה היא בית שמש. כיום עומד בראשות העיר משה אבוטבול מטעם ש"ס, אך ייתכן כי דגל התורה תציב מועמד אחר מטעמה. לאחרונה דווח ב'קו עיתונות' על סיכומים שהושגו בין 'דגל התורה' לש"ס כי ראשות העיר תועבר לידי 'דגל' בבחירות 2018, אך ראש עיריית בית שמש משה אבוטבול הבהיר השבוע כי "אין שום הסכם שש"ס חתומה עליו כביכול היא אמורה להעביר את הראשות למפלגה אחרת, אני משוחרר מכל מחויבות ל'דגל', אין דיל ואין רוטציה".

על האפשרות כי מועמד חרדי יתמודד מולו אמר אבוטבול: "אני לא חושש מהתמודדות כפולה, אך במידה ויהיה מולי מתמודד נוסף מהמגזר החרדי, החילונים בבית שמש ינצלו את השסע להציב מועמד מטעמם, אני מקווה שבמפלגות החרדיות ישכילו להבין כי הצבת מועמד היא לא המטרה אלא הצבת היעדים". אבוטבול הוסיף: "התמודדות דו ראשית במגזר החרדי תעורר את התיאבון החילוני ותביא סכנה לחרדים בבית שמש".

השארת תגובה