חה"כ יאיר לפיד חושף: התגייסתי לטירונות קרבית, לצערי הורידו לי פרופיל

במשך שנים מוטחת הביקורת בחבר הכנסת יאיר לפיד כל אימת שהוא מדבר על 'שיוויון בנטל' – מאחר ולפיד שירת בצה"ל במסגרת מערכת עיתון 'במחנה' • הפעם הוא 'שובר שתיקה' וחושף את השתלשלות העניינים

יאיר לפיד
יאיר לפיד

הבוקר פירסם אברהם האס טור אורח כאן באתר 'כל הזמן', תחת הכותרת הנפילה של בג"צ לבלוף גיוס החרדים של לפיד.

חזקה על דברים היוצאים מן הלב שיכנסו אל הלב וחה"כ יאיר לפיד בחר להשיב לאברהם:

"שלום אברהם" פתח חה"כ לפיד את דבריו, :כל ילדותי סבלתי מאסטמה והסתובבתי עם משאף ונטולין.

אין לי בעיה לעשות ספורט כל עוד זה נעשה במקום סגור שאין בו אבק, אבל כפי שיסביר לך כל מי שסובל מאסטמה, במקומות בהם יש אבק ואובך יש התקפי אסטמה חמורים."

כאן עובר לפיד לתמצית הסוגיא הצבאית:

"את כל זה הסתרתי מהצבא והתגייסתי לטירונות קרבית בנ.מ. לקראת סוף הטירונות, שנערכה בפלמחים, קיבלתי התקפת אסטמה ונשלחתי לבית החולים תל השומר, שם הורידו לי לצערי פרופיל צבאי ל-45 והודיעו לי שלא אוכל לשרת בקרבי.

אני מצר על כך עד היום, אבל עשיתי כמיטב יכולתי בתפקידים אחרים ומובן ששירתתי שלוש שנים מלאות ושוחררתי בדרגת סמל."

לפיד לא עצר והמשיך להסביר: "זו אגב הציפיה שיש לנו מכל אחד – פשוט לתרום ולשרת כמיטב יכולתו, הן בצה"ל והן בשירות הלאומי. בכל מקרה, אני משוכנע שלא התכוונת להשמיץ או לשקר וברור לי שהטעו אותך."

4 תגובות
  1. שבירת השתיקה הבאה של לפיד תהיה לבטח על נסיונו לקנות תואר אקדמי מבלי שהיה לו אפילו תעודת בגרות.

  2. עשיתי ככל יכולתי להגיע לכנסת ולקבל תפקיד שר נחשק. הסתרתי מהציבור את הפרופיל האישי שלי אך לצערי הציבור כולו נחשף לרמה הנמוכה שלי ונבעטתי מהממשלה הכושלת שהייתי שותף בכיר לו. אך לפחות ניסיתי ככל יכולתי לשרת הציבור גם על חשבון הנזקים הקשים שנעשו. וזה מה שאני דורש מכל אחד לקחת לעצמו תפקיד גם אם הוא כלל לא מתאים ולא משנה איזה נזקים הוא עושה לכולם על הדרך

  3. א. טירונות בנ.מ. זה לא שרות קרבי! ב. בספר "זכורונות אחרי מותי" לפיד כתב גרסא אחרת לפיה בתחילת מלחמת לבנון הראשונה התלווה לחטיבה 500 של חיל השריון, בעת סיוע להנחתת מסוק ליד אגם קרעון שאף עשן, קיבל התקף אסטמה, אושפז ואז עבר לשרת ב"במחנה" כך מובא בויקיפדיה, אז לאיזה גרסא שלו להאמין?

  4. יאיר לפיד אכן הגיע לפלמחים, לטירונות נ״מ. הוא שהה שם לא יותר משבועיים שלושה, עד שטומי לפיד בא ולקח אותו, אחרי שכל הזמן סיפר לכולם ש״פה הוא לא נשאר״. לא היה אחד במחלקה שלא ידע שמדובר בפרוטקציה מהזן הגרוע ביותר. את ההמצאה על ״התקפות האסטמה״ הוא יכול לשמור לעצמו. אולי אחרי כל כך הרבה גירסאות שקריות, הגיע הזמן לאמת (כל האמת) מר לפיד.

השארת תגובה