עו"ד נועם קוריס: על רף המחיר של סחיטה באיומים בנסיבות מיוחדות

נועם קוריס
נועם קוריס

בפסק דין שניתן לאחרונה על ידי בית המשפט העליון, גזר בית המשפט 6 חודשי מאסר לריצוי בעבודות שירות; 8 חודשי מאסר על תנאי, וכן פיצוי למתלונן בסך 2,000 ₪ בגין עבירות של סחיטה באיומים.

ועוד כמה מאמרים שכתבתי:

עו"ד נועם קוריס – דברים שנראים לגוגל אותו דבר

מה ההשקעה הכי טובה לכסף שלי ?

עו”ד נועם קוריס כותב על איגוד האינטרנט ועל לשון הרע

עו"ד נועם קוריס כותב על פרטיות ותביעות ייצוגיות בנושא ספאם (חוק התקשורת)

עו"ד נועם קוריס: תקנון בחינם לאתר אינטרנט

לפי הנטען בכתב האישום המתוקן, בתאריך 17.11.2012 המתלונן התארח, יחד עם חברו (להלן: א') בביתם של הנאשמים, המצוי בעיר חדרה (להלן: הבית). עוד נטען כי למחרת היום, המבקש התקשר אל המתלונן וביקש ממנו להגיע אל הבית. בהמשך, כך נטען, המתלונן הגיע אל הבית, בו אמיל נכח באותה עת. בשלב זה, אמיל טען בפני המתלונן כי א' גנב ממנו סך של 5,000 ש"ח במזומן, וביקש מהמתלונן: "לקחת אחריות" על הגניבה ולמסור לו סכום זה במזומן, או שיביא בפניו את א'. בנוסף, כך נטען, אמיל דרש מהמתלונן כי הוא ישלם לו 10,000 ש"ח נוספים, או "שיקח חסות" על א', כך שיוודא כי א' ישלם לו 10,000 ש"ח. לפי הנטען, אמיל אמר למתלונן כי יש לו קשרים רבים עם העולם התחתון וכי איש איננו יכול לגנוב ממנו. המתלונן, כך נטען, ביקש מאמיל שהות כדי להימלך בעניין, אולם אמיל דחק בו להחליט לאלתר, ומשכך, המתלונן הסכים למסור לאמיל סך של 5,000 ש"ח.

בכתב האישום המתוקן נטען עוד כי בתאריך 20.11.2012 – המתלונן נפגש עם המבקש ומסר לו סך של 5,000 ש"ח במזומן. בהמשך, המתלונן מסר לאמיל כי הוא איננו מוכן לשלם לו סכום נוסף של 10,000 ש"ח. לפי הנטען, אמיל אמר למתלונן כי זו איננה שיחה לטלפון, וכי הם חייבים להיפגש. בהמשך, כך נטען, אמיל הגיע אל מתחת לביתו של המתלונן, כשהוא מלווה באביאל, סטר למתלונן בפניו, ואמר לו כי עד סוף החודש עליו להביא לו סך של 10,000 ש"ח, או את א', והזהירו לבל יפנה למשטרה. לפי הנטען, בתאריך 24.11.2012 – אביאל אמר למתלונן כי הם יודעים שא' גנב מהם, וכי אם המתלונן: "רוצה לצאת מהסיפור הזה לגמרי" עליו לשלם להם סך של 8,000 ש"ח עד סוף החודש, או להביא אליהם את א'. לפי הנטען, אביאל אמר עוד למתלונן כי אם עד סוף החודש העניין לא ייפתר, הנאשמים "ימכרו" את החוב לאדם אחר, ואז אביו של המתלונן יצטרך לעבוד כל חייו בשביל לשלם את החוב.

בכתב האישום המתוקן נטען עוד כי בתאריך 22.11.2012, בתחנת משטרה בחדרה, אמיל איים על המתלונן בטלפון ואמר לו, בין היתר: "אל תשחק איתי משחקים". בתאריך 27.11.2012, כך נטען, אביאל התקשר אל המתלונן ואמר לו כי יגיע למספרה השייכת להורי המתלונן: "כדי לסגור עניין וכדאי שהוא יבוא". לפי הנטען, בהמשך, הנאשמים הגיעו למספרה, ובשלב זה, אביאל אמר לאביו של המתלונן כי א' גנב ממנו כסף, ו-אמיל אמר לאביו של המתלונן שעל המתלונן לשלם לו "קנס" בסך 10,000 ש"ח. בשלב זה, כך נטען, אמיל ואביאל אמרו למתלונן כי הם מתכוונים "למכור" את "החוב" הנ"ל, ולא לעסוק בכך יותר.

המדינה ייחסה לנאשמים במסגרת כתב האישום המתוקן ביצוע של סחיטה באיומים בצוותא – עבירה לפי סעיפים 428 ו-29(א) לחוק העונשין, התשל"ז-1977 (להלן: חוק העונשין) ואכן בית המשפט מצא את הנאשמים אשמים בעובדות כתב האישום.

עו"ד נועם קוריס בוגר תואר שני במשפטים מאוניברסיטת בר אילן, משרד נועם קוריס ושות' עורכי דין עוסק במשפט מסחרי מאז שנת 2004. עקבו אחרינו בבלוגר עו"ד נועם קוריס ושות', הטור של עו"ד נועם קוריס בחדשות כל הזמן 

עו"ד נועם קוריס – כותב על הסרה מגוגל והתיישנות ברשת

עו"ד נועם קוריס –  כותב על חובות, על פלילים, ועל שכר טרחת עורכי דין

עו"ד נועם קוריס – כותב על הזהירות הנדרשת בשכר טרחה לפי הצלחה

 

 

השארת תגובה